DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 7020 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, hizmet üreten örgütlerin veya rekabetçi üstünlük için ürün sunumlarının hizmet boyutuna önem veren ürün üreten örgütlerin yöneticisi olarak potansiyel rollerinde başarılı olmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya ekonomisinde hizmetlerin önemli ve büyüyen rolünü anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek işletme hayatında hizmet tasarımının, ulaştırılmasının ve iletişiminin zorluklarını anlamak amacıyla firmaların hizmet pazarlaması stratejilerinin farkına varmaları
3   Akademik çalışma becerilerini geliştirmek için akademik makaleleri analiz edeceklerdir
4   Analizlerini sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
2 Derse giriş Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları Makale: Vargo & Lusch (2004)
3 Konu 2: Hizmet Ortamında Tüketici Davranışı Makale: Grove vd. (1992)
4 Konu 4: Hizmet Ürününün Geliştirilmesi: Öz ve genişletilmiş öğeler Makaleler: Pine & Gilmore (1998); Pine & Gilmore (2008)
5 Konu 5: Hizmetin Fiziksel ve Elektronik Kanallarla Dağıtımı Makale: Bitner (1992
6 Konu 6: Hizmetlerin Fiyatlanması ve Gelir Yönetimi Uygulamaları
7 Vize sınavı
8 Konu 7: Hizmetlerin Tutundurulması ve Müşterilerin Eğitimi Makale: Bitner vd. (1994)
9 Konu 8: Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetimi
10 Konu 10: Hizmet Çevresini Oluşturma
11 Konu 11: Hizmet Üstünlüğü İçin Bireylerin Yönetimi
12 Konuk konuşmacı
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, C. & Wirtz, J. (2011). Services Marketing: People, Technology, and Strategy. Upper Saddle River, NJ:Pearson.
Vargo, S.L. & Lusch, R.F (2004). Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing, 68(1): 1-17.
Grove, S.J., Fisk, R.P., &, Bitner, M.J. (1992). Dramatizing the service experience: A managerial approach. Advances in Services Marketing and Management, 1, 91-121.
Pine, B.J., & Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business Review, 76 (4), 97-105.
Pine, B.J. & Gilmore, J.H. (2008). The eight principles of strategic authenticity. Strategy & Leadership, 36(3), 35 40.
Bitner, M.J. (1992). Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees. Journal of Marketing, 56 (April): 57-71.
Bitner, M.J., Booms, B.H. & Mohr, L.A. (1994). Critical Service Encounters: The Employee's Viewpoint. Journal of Marketing, 58(4): 95-106.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi çalışma, belirli bir hizmet için blueprinting raporunu kapsamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları, sınıfta tartışılan materyalin anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacaktır.
Sunumlar, hazırlama, anlama, bilgi, yapılandırma kapasitesi, sözlü iletişim becerileri, sorulara yanıt verebilme ve tartışmayı yönetebilme kabiliyeti üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45