DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 7049 ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uluslararası pazarlamanın anlaşılmasını sağlamak, öğrencilere uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler hakkında bilgi vermek ve uluslararası pazarlama fonksiyonunu yönetmek için gerekli olan bilgi ve becerileri sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Firmaların uluslararası pazarlardaki faaliyet biçimlerini analiz etmek için ulusal ve uluslararası pazarlama arasındaki farkları ortaya koyacaklardır.
2   Uluslararası pazarlama fırsat ve tehditlerini eleştiriel olarak analiz edebilmek için firmanın uluslararası pazarlamasını etkileyen çevresel alanları tanımlayacaklardır.
3   Bir uluslararası pazarı izlemek, araştırmak ve değerlendirebilmek için uluslararası pazarlama bilgisini kullanacaklardır.
4   Girilecek bir pazarı değerlendirebilmek için pazar bölümlemesi, hedef pazar belirleme ve konumlanma araçlarını uygulayacaklardır.
5   Uluslararası pazarlarda, etkili ürün, fiyatlama, dağıtım ve iletişim stratejileri tasarlayabilmek için standardizasyon-uyumlaştırma kararını inceleyeceklerdir
6   Uluslararası pazarlama stratejilerini formüle edebilmek ve değerlendirebilmek için bir uluslararası pazarlama planı hazırlayacaklardır
7   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
8   Bir rapor sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası pazarlamaya giriş
2 Uluslararası pazarlama çevresi: Ekonomik faktörler
3 Uluslararası pazarlama çevresi: Toplumsal ve kültürel faktörler
4 Uluslararası pazarlama çevresi: Politik ve yasal faktörler
5 Uluslararası pazarlarda pazar bölümlemesi, hedef pazar belirleme ve konumlanma
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri
7 Vize sınavı
8 Uluslararası pazarlama stratejisi: Ürün
9 Uluslararası pazarlama stratejisi: Fiyatlama
10 Uluslararası pazarlama stratejisi: Dağıtım
11 Uluslararası pazarlama stratejisi: Tutundurma
12 Örnek olay çalışması
13 Dönem ödevi sunumları
14 Dönem ödevi sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keegan, W.J. and Mark C. Green (2002). Global Marketing. New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek olay analizi, proje, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize ve final sınavları, ders kitabının ve derste anlatılanların anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacaktır.
2. Grup projesi, bilgilerin, öğretim üyesinin belirleyeceği bir pazarda bir uluslararası pazarlama planının tasarlanmasına uygulanması üzerinden değerlendirilecektir. 20 sayfalık rapor; bir kapak sayfası; giriş; seçilen pazarın kısa bir özeti; uluslararası ürün, fiyatlama, dağıtım ve iletişim stratejileri, bunların karşılıklı etkileşimleri ve tutarlılıkları; analize dayalı net bir sonuç ve kullanılan kaynakçadan oluşacaktır.
3. Sunumlar, hazırlama, anlama, bilgi, yapılandırma kapasitesi, sözlü iletişim becerileri, sorulara yanıt verebilme ve tartışmayı yönetebilme kabiliyeti üzerinden değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85