DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TARİHÇİLİĞİN EVRİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3070 ÇAĞDAŞ TARİHÇİLİĞİN EVRİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

1920'lerden Günümüze Dünya da tarihçilik, Annales ekolü ve tarihçilikte yeni dönem, Tarihte belge ve yorum, Tarih yazılmalı mı Tarihçilikte Post-modern dönem,
Türkiye'de tarihçilik, Osmanlı tarih anlayışı, Tanzimat dönemi ve modern tarihçilik, Cumhuriyet dönemi tarih anlayışı vb. konu başlıklarıyla sunumlar ve analizlerle
yürütülecek olan dersin amacı tarih bölümü öğrencilerine tarih biliminin yapısı ve işlevi hakkında bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1920 lerden günümüze dünyada tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
2   1920 lerden günümüze Türkiye'de tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi
3   Dünyada çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
4   Türkiye de çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
5   Dünya tarihçiliğinin Türk tarihçiliğindeki rolü ve etkilerini kavraması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih bilimi
2 19.yy'dan 20.yy.a tarihçilik
3 Anales ekolü
4 Hermeneuitik
5 Objektif tarih
6 Tarihte Rölativite
7 Ara sınav
8 Karşılaştırmalı Tarih
9 Sözlü Tarih, Aile Tarihi
10 Gündelik Yaşam Tarihi
11 Yerel Tarih
12 Postmodernizm ve Tarih
13 Ulus Tarihlerinde Yeni Yaklaşımlar
14 Genel değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lacoste, Yves, Tarih Biliminin Doğuşu İbn Haldun, DonKişot Yay., İst., 2002.
Carr, E. H., Tarih Nedir , İletişim Yay., 5.b., İst., 1996.
Özbaran, Salih, Tarih, Tarihçi ve Toplum, TVYY., 2.b., İst., 2005.
Behar, Büşra E., İktidar ve Tarih, AFA Yay., İst., 2.b., 1996.
Arnold, John H., Tarih, Dost Kitabevi, Ank., 2007.
Güler, İbrahim, Tarihin Toplumdaki İşlevi ve Öğretimi, Elif Kitabevi, İst., 2005.
Iggers, George G., Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, TVYY., İst., 2000.
Durukan, Kaan, Türkili Hicazkar Türkiye de Tarih Anlayışı Üzerine, İş Bankası Kültür
Yay., İst., 2003.
Burke, Peter, Fransız Tarih Devrimi Annales Okulu, Doğu-Batı Yay., İst., 2000.
Özbaran, Salih (Haz.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Boratav, Ali (Der.), Tarih ve Tarihçi Annales Okulu İzinde, Alan Yay., İst., 1985.
Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Oral, Mustafa, Türkiye de Romantik Tarihçilik (1910-1940), Asil Yayın Dağıtım, Ank.,
2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Değerlendirme Kriteri

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate
alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.15-14.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155555555555
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444