DERS ADI

: ÇAĞDAŞ ORTADOĞU TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKT 6008 ÇAĞDAŞ ORTADOĞU TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA DAŞ

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Tarih Doktora

Dersin Amacı

Çağdaş Ortadoğu Olayları ve Türkiye-Ortadoğu ilişkileri hakkında bilgi vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortadoğu ifadesinin kapsamını açıklayabilir
2   Türk-Arap ilişkilerini yorumlayabilir
3   Filistin-İsrail sorunundan sonuçlar çıkarabilir
4   Ortadoğu daki ideolojik akımları analiz edebilir
5   Emperyalizm ve Ortadoğu ilişkisini değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortadoğu ifadesinin kapsamı ve bölgenin coğrafi özellikleri
2 Ortadoğu nun dünya politikasındaki yeri
3 Türk-Arap İlişkilerinin tarihsel gelişimi
4 Ortadoğunun önemli ülkelerinin siyasi yapıları
5 Ortadoğuda toplumsal tabakalaşma, din, hukuk ve kültür
6 Filistin Sorunu
7 Türkiyenin Filistin-İsrail sorununa yaklaşımı
8 Ara Sınav
9 Arap-İsrail Savaşları
10 Emperyalist Güçler ve Ortadoğu
11 Ortadoğuda ideolojik akımlar I (Arap milliyetçiliği, baasçılık, neo-baasçılık, Nasırizm, Esadizm)
12 Ortadoğuda ideolojik akımlar II (Siyonizm, semitizm, anti-semitizm)
13 Ortadoğuda ideolojik akımlar III (İran devrimi ideolojisi)
14 Ortadoğuda terör örgütleri
15 Ortadoğu Araştırmaları
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tayyar Arı, Geçmişten Günümüze ORTADOĞU, mkm yay., Bursa, 4.Baskı, 2008.
2. Bernard Lewis, Ortadoğu, Sabah Kitapları, İstanbul, 1996.
3. Albert Hourani, Arap Halkları Tarihi, İletişim yay., İstanbul, 1997.
4. Fahir Armaoğlu, Filistin Meselesi ve Arap İsrail Savaşları, İş Bankası yay., Ankara.
5. Ömer Kürkçüoğlu, Türkiye nin Arap Ortadoğu suna Karşı Politikası, AÜSBF yay., Ankara, 1972.
6. Tayyar Arı, Basra Körfezi ve Ortadoğu da Güç Dengesi, Alfa yay., İstanbul, 1996.
7. Zeine N. Zeine, Türk-Arap İlşkileri ve Arap Milliyetçiliğinin Doğuşu, Gelenek yay., İstanbul, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev/sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Ödev raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Nedim YALANSIZ
nedimyalansiz@hotmail.com
0 (232) 3018744

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 30 30
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Diğer kısa sınavlara hazırlık 2 30 60
Ödev hazırlama 1 30 30
Sunum hazırlama 1 35 35
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5