DERS ADI

: TÜRK DIŞ POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7013 TÜRK DIŞ POLİTİKASI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FEVZİ ÇAKMAK

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye'nin Dış Politikasının gelişimini kavramsal ve tarihsel çerçevede incelemek ve güncel durumunu, mevcut sorunları bağlamında ortaya koymak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dış Politikanın kavramlarını anlatabilme
2   Türk Dış Politikasının teori ve pratiğini anlatabilme
3   Türk Dış Politikasının temel hedefleri ve ilkelerini tarif edebilme
4   Milli Mücadele dönemi Türk Dış Politikasını anlatabilme
5   Atatürk Dönemi Türk Dış Politikasını alıntılayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dış Politika Kavramı ve Tanımlar
2 Türk Dış Politikasının Teori ve Pratiği
3 Türk Dış Politikasını Belirleyen Etkenler
4 Türk Dış Politikasının Temel Hedefleri ve İlkeleri
5 Milli Mücadele dönemi Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
6 1923-1938 arası Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
7 1938-1945 arası Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
8 Ara Sınav
9 1945-1960 arası Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
10 1960-1980 arası Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
11 1980-2000 arası Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
12 2000'den günümüze Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi
13 Güncel Dış Politika konularıyla ilgili tartışmalar
14 Türk Dış Politikasıyla İlgili Genel Bir Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akşin, Aptülahat, Atatürk'ün Dış Politika İlkeleri ve Diplomasisi, Ankara, 1991
Gönlübol, Mehmet, Olaylarla Türk Dış Politikası, Ankara, 1982
Oran (ed.), Baskın, Türk Dış Politikası Cilt 1-2, 12. Baskı, İletişim, İstanbul, 2006
Sönmezoğlu, Faruk, Türk-Dış Politikasının Analizi, 2. baskı, İstanbul, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık konuların, öğrencilerin önceden yaptığı okumalar ışığında öğretim elemanı tarafından yeniden özetlendikten sonra birlikte değerlendirilmesi ve ayrıca (mümkün olduğunca) dönem içinde öğrencilerin seçtikleri bir konuda kısa sunum yapmalarının teşviki

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Kenan Kırkpınar
kenan.kpinar@deu.edu.tr
(0232) 3017922

Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her çarşamba 13:30-16:30 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.55