DERS ADI

: TÜRK KÜLTÜR TARİHİ (20.Y.Y.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7002 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ (20.Y.Y.) ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT LEYLA KIRKPINAR

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencinin, Türk kültürünün tarih içinde uğradığı değişimin ve izlediği gelişimin öğrenerek; Türk tarihi içerisindeki kültür ögeleri hakkında, araştırma yaparak bilgiye ulaşmasını ve konuyla ilgili kaynakları tanımasına olanak sağlamayı amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türklerin yaşam biçimlerine ilişkin genel bir analiz yapabilme
2   Türk kültürünün gelişim süreçlerini ana hatlarıyla belirtebilme
3   Kültürün oluşumuna katkı sağlayan öğeler hakkında fikir yürütebilme
4   Türk düşün hayatına yön vermiş kişiler tanımlayabilme
5   Batı ile Türklerin karşılıklı etkileşiminde nasıl bir değişimin yaşandığı tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Uygarlık Kavramlarının Açılımı
2 Türk Kültür Tarihi nin kaynakları hakkında genel bir değerlendirme
3 Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı ve Türk Yurdu
4 Konar-göçer bozkır kültürünün Yarattığı Uygarlıklar: Hunlar ve Göktürkler
5 Uygurlar ve Kültürel Dönüşüm
6 Batı ile Etkileşim
7 İslamiyet ve Türkler
8 Vİze Sınavı
9 Osmanlı ve Selçuklu'nun Etkileri
10 Türk Şehirlerinde Sosyal ve Kültürel Kurumlar
11 Türk Kültüründe Gelenek ve Görenekler
12 Türkler'de Aile ve Kadın
13 Türk Kültürüne Hizmet Etmiş Önemli Şahsiyetler
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırkpınar, Leyla, Türk Kültür Tarihi, İleri Yayınları, 2011
Kırkpınar, Leyla, Türkiye'de Toplumsal Değişme ve Kadın, Zeus Kitabevi, İzmir.
Baykara, Tuncer, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları, Akademi yay., İzmir, 2007.
Güvenç, Bozkurt Türk Kimliği-Kültür Tarihinin Kaynakları, Ankara 1993.
Ögel, Bahaeddin Türk Kültür Tarihine Giriş, I-IX, Ankara 1991.
Ögel, Bahaeddin, Dünden Bugüne Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 2001.
Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 1984.
Oğuz, Burhan, Türk Halkının Kültür Kökenleri, İstanbul, 1976
Turan, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2004.
Türkdoğan, Orhan, Milli Kültür, Modernleşme ve İslam, İstanbul, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme sürecinde, konu anlatımlı bir sürecin takip edilmesi yanında; öğrencinin ders öncesi hazırlık yapması, sunumlar hazırlanması ve bunların ders saatleri içinde sunması şeklinde uygulanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Leyla Kırkpınar
leyla.kirkpinar@deu.edu.tr
(0232) 3017942

Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her salı 13:30-16:30 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54