DERS ADI

: ÖRGÜT TEORİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6029 ÖRGÜT TEORİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT EBRU GÜNLÜ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; örgütsel olgulara dikkat çekerek, örgüt kuramlarının gelişim evrelerini irdeleyerek, yönetim ve örgüt olgularının dayandığı kuramsal dayanaklar hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve yönetim anlayışını sorgulamayı prensip edindirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örgüt çalışmalarını felsefik ve sosyolojik temelleri, tarihsel gelişmeleri ile değerlendirerek, örgütsel gelişimi sorgulayabilme,
2   Örgüt kuramlarını tanımlayabilme, sınıflandırabilme ve aralarındaki ilikileri kurabilme,
3   Yönetim anlayışını ve örgütsel dokuları sorgulayabilme, tartışabilme ve aksaklıkları saptayarak çözüm önerileri sunabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Örgüt ve Yönetim Düşüncesinin Evrimine Genel Bir Yaklaşım
2 Yönetim ve Örgüt Düşüncesindeki Gelişmeler: Gelenksel ve Çağdaş Yaklaşımlar
3 Klasik örgüt ve yönetim düşüncesi
4 Neo-klasik Örgüt ve Yönetim Düşüncesi
5 Modern Örgüt ve Yönetim Düşüncesi
6 Sistem Yaklaşımı
7 Durumsallık Yaklaşımı
8 Post-Modern Örgüt ve Yönetim Düşüncesi I
9 Post-Modern Örgüt ve Yönetim Düşüncesi II
10 Eleştirel Kuram
11 Kişisel Araştırma Raporlarının Sunulması
12 Kişisel Araştırma Raporlarının Sunulması
13 Kişisel Araştırma Raporlarının Sunulması
14 Kişisel Araştırma Raporlarının Sunulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
1. Sargut, A. S. ve Özen, Ş. (2007). Örgüt Kuramları. Ankara: İmge.
Yardımcı kaynaklar:
1. Burrell, G. ve G. Morgan. 1979. Sociological paradigms and organizational analysis. London: Heinemann, Ch, 1, 2, 3.
2. Astley, W. G., ve Van de Ven, A. H. 1983. Central Perspectives and debates in organization theory. Administrative Science Quarterly, 28: 245-273.
3. Baum, Joel A. C., ve Rowley Tim J. 2002. Companion to organizations: An introduction. Joel A. C. Baum (Der) The Blackwell Companion to Organizations. Oxford: Blackwell, 1-34.
Diğer ders materyalleri:
Alanda önde gelen dergilerde yayımlanan bilimsel makaleler ile güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders verme
2. Sınıf tartışmaları
3. Vaka analizi uygulamaları
4. Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Daha sonra ilan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Proje, öğrencilere verilen araştırma başlığı çerçevesinde 20-40 sayfa civarında yazılı metin olarak sunulmalıdır. Söz konusu projenin açık ve anlaşılır ifadeler kullanılarak yazılması, stratejik düşünce biçimini yansıtması gerekmektedir. Öğrencilerin projenin heraşamasını açıklayabilmeleri, projeyi sınıf elemanlarına sunabilmeleri, kendilerini yöneltilen soruları yanıtlayabilmeleri ve yapılan araştırmanın özgün değer taşıması önem arz etmekte, öğrencilerin teorik bilgiyi ne şekilde uygulamaya dönüştürdüklerini ifade edebilmeleri de ayrıca önem taşımaktadır.
2. Öğrencilerin kendilerine takdim edilen vaka analizlerini sorgulayarak temel sorunları saptayabilmeleri ve sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse 70 % oranında katılım zorunludur.
2. İntihal içeren herhangi bir girişim disiplin soruşturmasına tabidir.
3. Grup çalışmalarında ve sınıf tartışmalarında öğrencilerin katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Ebru Günlü, ebru.gunlu@deu.edu.tr, 02323018239

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155
ÖK.254
ÖK.354