DERS ADI

: BİR DİN FELSEFESİ PROBLEMİ OLARAK VAHİY VE MUCİZE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6113 BİR DİN FELSEFESİ PROBLEMİ OLARAK VAHİY VE MUCİZE SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR İBRAHİM EMİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Üç büyük monoteist dinin dayanağını oluşturan vahiy olgusunun ne anlama geldiğini ve mucizelere inançla ne anlatılmak istendiğini tahlil etmek. Vahiy ve mucizelere inancın epistemolojik, metafizik, psikolojik ve ahlaki imkânlarını değerlendirmek. Vahiy ve mucize arasında kurulmaya çalışılan ilişkinin nasıllığını unsurları bakımından tahlil ederek felsefi sorgulama yöntemini pekiştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vahiy ve mucize kavramı hakkında genel bir bilgiye sahip olur.
2   Vahiy ve mucizenin epistemolojik, ahlaki, metafizik, psikolojik, sosyal ve ahlaki imkânı hakkındaki düşünceleri öğrenir ve meselenin ortaya çıkaracağı ya da çıkardığı problemleri analiz edebilir.
3   Bilim ile mucizeler arasında nasıl bir ilişkiselliğin kurulduğunu anlar.
4   Vahiy ve mucizenin unsurları bakımından tahlil edilmesi sonucunda mucizelerin vahyi doğrulayıcı bir etmen olup olmadığını, vahiy ve mucizenin unsurları bakımından farklılıkları ve benzerliklerini öğrenir.
5   Vahiy ve Mucize konusu üzerinden Din Felsefesinin diğer problemlerini daha iyi tahlil edebilir hale gelir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vahiy Kavramı ve Neliği (Genel Vahiy, Özel Vahiy ve Vahyin Unsurları)
2 Vahyin Epistemolojik İmkânı (Natural Teoloji ve Vahiy, Bir Bilgi Kaynağı Olarak Vahiy)
3 Vahiy ve Dil Problemi
4 Vahyin Metafizik İmkânı (Felasife'nin Vahiy Anlayışı ve Gazali'nin Eleştirisi)
5 Hıristiyan Vahiy Telakkisi ve Logos Anlayışı
6 Dini Tecrübe ve Vahiy
7 Sosyal ve Ahlaki İmkân Açısından Vahiy
8 ARA SINAV
9 Mucize Kavramı ve Neliği
10 Locke ve Hume'un Mucize Anlayışları
11 Determinizm ve Vesilecilik Bağlamında Mucize Tartışmaları
12 Mucizeler ve Kötülük Problemi
13 Mucizeler Vahyi Doğrular mı Vahiy Nesnesi ve Mucizeler: Kur'an'ın Mucizeliği Meselesi
14 Amaçları ve Unsurları Bakımından Vahiy ve Mucize Karşılaştırması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aydın Işık, Bir Felsefi Problem Olarak Vahiy ve Mucize, Elis Yay., Ankara, 2006.
2. Richard Swinburne, Mucize Kavramı, Çev. Aydın IŞIK, İz Yayıncılık, İstanbul, 2009.
3. Recep Kılıç, Modern Batı Düşüncesinde Vahiy, A. Ü. İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara, 2002.
4. Zeki Duman, Vahiy Gerçeği, Fecr, Yayınları, Ankara, 1997.
5. M. W. Watt, Modern Dünyada İslam Vahyi, Çev. Mehmet AYDIN, Hülbe Yay., Ankara, 1982.
6. Latif Tokat, Dinde Sembolizm, Elis Yay., Ankara, 2004.
7. Osman Karadeniz, İlim ve Din Açısından Mucize, Marifet Yay., İstanbul, 1999.
8. George Mavrodes, Revelation in Religious Belief, Temple University Press, Cambridge, 1997.
9. C.S. Lewis, Miracles, William Collins Sons and Co Ltd., Fourth Impression, Glasgow, 1978.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Din Felsefesinin temel konu ve problemlerinden biri olan "vahiy" ve "mucize"nin imkânı hakkında kavrayıcı bilgilere ulaşır ve felsefi düşünme yöntemini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aydindeu@gmail.com; aydin.isik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143454
ÖK.243454
ÖK.343454
ÖK.443454
ÖK.543454