DERS ADI

: SCİENCE AND ETHİCS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİY 6058 SCİENCE AND ETHİCS ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞE GÜLDEM CERİT

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bilim etiği değişkenlerinin incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim tarihindeki değer kavramını öğrenmek
2   Etiğin farklı aşamalarının karşılaştırmalı analizi ve akademik etiği anlama
3   Araştırma etiğini kavramsallaştırma, bilimsel raporlama ve yayınlama etiğinin yaratıcı bir şekilde analizi, ilgili düzenlemelerin ve kurumların öğrenilmesi
4   Akademik vakalara ilişkin etik kuralları ve bilim adamlarının hak ve sorumluluklarının öğrenilmesi
5   Bilim adamlarının sosyal sorumluluklarının incelenmesi
6   Bilimsel yayın etiği ilkelerinin öğrenilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilime ve bilim tarihine giriş
2 Bilim ve etiğin tarihi
3 Etik ve ahlak, etiksel uygulamaların tarihsel gelişimi
4 Etik prensipleri, profesyonel etik, etik ve bilime giriş
5 "Araştırma ve yayınlama etiği" ve "bilim ve etik"
6 Araştırma etiği
7 Ara sınav
8 Bilimsel araştırma, hak ve sorumluluklara ilişkin etiksel problemler
9 Araştırma bulgularının sunumu ve yayınlama etiği
10 Akademik etik
11 Bilim insanlarının sosyal sorumlulukları
12 Araştırma ve yayınlama etiği üzerine ulusal ve uluslararası düzenlemeler ve ilgili kurumlar
13 Akademik vakaların ve bilim insanlarının etiği
14 Proje değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel bilim ve etik literatürü, akademik kitaplar ve bilim ve etik alanındaki dergiler ve diğer yayınlar.
Referans Kitaplar:
Frankena, William K. 1988. Ethics. 2nd ed. Englewood Cliffs: Prentice-Hall, Inc. ISBN: 0132904780.
Resnik, David B. 1998. The Ethics of Science: An Introduction. London: Routledge. ISBN: 0415166985 (paperback) 0415166977 (hardback).
Shamoo, Adil E., ve David B. Resnik. 2003. Responsible Conduct of Research. New York: Oxford University Press. ISBN: 0195148460.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür taraması, veri analizi ve vaka çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12244323222233
ÖK.22232323222222
ÖK.32244444422242
ÖK.42334444232233
ÖK.53345333322223
ÖK.63332222323432