DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6029 MATEMATİK EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik eğitimi alanının epistemolojisi ve ontolojisine yönelik bilgi sahibi olma, Matematik eğitimi alanındaki inceleme konusu olan temel soru/sorun(lar) üzerine bilgi sahibi olma, Matematik eğitimi alanında ar olan çalışma alanları ve bu alanlardaki kuramsal ve metodolojik yaklaşımları tanıma ve genel bir bilgi birikimine sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitimi alanının epistemolojisi ve ontolojisine yönelik bilgi sahibi olma
2   Matematik eğitimi alanının doğuşu ve gelişimine yönelik temel bilgilerin edinebilme.
3   Matematik eğitimi alanının çalışma konuları ve araştırma yapabilme
4   Matematik eğitimi alanının temel amaçları ve araştırma yapabilme
5   Matematik eğitimi alanının çalışma biçimleri hakkında bilgi edinme ve araştırma yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik eğitimi alanının kapsamı nedir, neyi (neleri) inceler, nasıl (hangi yollarla) inceler
2 Matematik eğitiminin doğası
3 Matematik eğitimi alanının bileşenleri: Matematik Felsefesi ve Eğitim Felsefesi
4 Matematik eğitimi alanının bileşenleri: Matematik Felsefesi ve Eğitim Felsefesi
5 Bir bilgi alanı olarak matematik eğitiminin statüsü nedir
6 Matematik toplumla nasıl bir ilişkili içerisindedir Bu ilişkide matematik eğitimimin yeri ve rolü nedir
7 Matematik eğitimi araştırması nedir Genel formatı nasıl yapılandırılır
8 Ara Sınav
9 Matematik eğitimi araştırması nedir Genel formatı nasıl yapılandırılır
10 Matematik öğretimine yönelik teoriler
11 Matematik öğretimine yönelik teoriler
12 Matematik eğitimi araştırmalarına yönelik perspektiflerdeki ayrımlar
13 Matematik eğitimi araştırmalarına yönelik perspektiflerdeki ayrımlar
14 Makale değerlendirmeler ve tüm dönem performanslarına yönelik geribildirimler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akademik kitap, dergi makaleleri, sempozyum ve kongre bildirileri ve uluslararası kuruluşların hazırladığı raporlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adem.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.254223
ÖK.353323323
ÖK.453323323
ÖK.553323323