DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6039 ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çağdaş Türk edebiyatını bilmek ve kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Türk Edebiyatı kavramının kapsamını bilebilme
2   Ana hatlarıyla Çağdaş Türk Edebiyatı nın arka planı, tarihi ve sosyal kültürel kaynaklarını bilebilme ve bunlara yeni ilavelerde bulunabilme,
3   Çağdaş Türk Edebiyatı nda, şiir, hikâye-romanın gelişimini bilebilme, analiz edebilme,
4   Çağdaş Türk Edebiyatı nda, tiyatro, deneme, edebiyat tenkit ve tarihinin gelişimini bilebilme,
5   Günümüzde yayınlanan belli başlı edebiyat araştırma ve inceleme dergilerini bilebilme, izleyebilme ve bunlardan yararlanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de Batılılaşma/Yenileşme Hareketleri
2 Tanzimat Edebiyatı nda Şiir
3 Tanzimat Edebiyatı nda Nesir
4 Servet-i Fünun Edebiyatı
5 II. Meşrutiyet Döneminde Şiir
6 II. Meşrutiyet Döneminde Nesir
7 Cumhuriyet Dönemi: Memleket Edebiyatı
8 Ara sınav
9 Cumhuriyet Dönemi: Toplumcu Gerçekçiler
10 Cumhuriyet Dönemi: Mistik Şiir
11 Cumhuriyet Dönemi: Garip/I. Yeni Şiiri
12 Cumhuriyet Dönemi: II. Yeni Şiiri
13 Cumhuriyet Dönemi: 1920-40 Roman ve Hikâye
14 Cumhuriyet Dönemi: 1940 sonrası Roman ve Hikâye
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Kenan. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri.
Banarlı, Nihad Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, MEB y. İstanbul
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Sempozyumu, Edebiyatçılar Derneği y., Ankara 1998
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat tan Cumhuriyete, Dergâh y. İstanbul 2001
Enginün, İnci. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh y. İstanbul 2001
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Dergâh y. İstanbul 1991
Ercilasun, Bilge. Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Akçağ y. 1997
Halman, Talat Sait vd. Türk Edebiyatı Tarihi I İstanbul 2006, II İstanbul 2006, III IV Kültür ve Turizm Bakanlığı y.
Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: Türk Edebiyatı 5, Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991
Kaplan, Mehmet vd. Atatürk Devri Türk Edebiyatı, Kültür Bakanlığı y.
Kurdakul, Şükran. Çağdaş Türk Edebiyatı, C 1. İstanbul,1976; C 2. C 3 C 4,1987
Okay, Orhan, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Dergâh y. İstanbul 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 13 4 52
Ödev Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555