DERS ADI

: SANAT VE KURAM II (İNG) (**)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 6026 SANAT VE KURAM II (İNG) (**) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Sanatta Yeterlik
Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik
Grafik Sanatta Yeterlik
Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders bugün uygulandığı şekliyle sanat ve kuram arasındaki ilginç ilişkiyi tarih boyunca geliştirilen çeşitli sanat kuramları bağlamında inceler

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuya ilişkin farklı perspektifler içeren uluslararası literatürden ve temel kavramlardan haberdar olması
2   Konunun çeşitli boyutlarına ilişkin kapsamlı, derinlikli ve eleştirel bir kavrayış ve bakış açısına sahip olması
3   Sistematik düşünmeye dayalı bilimsel bir tartışmanın ilkeleri, kuralları yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Sanat eğitiminin teorik (sanat hakkında düşünme) ve pratik (sanatla düşünme) boyutlarını uygun bir biçimde ayırması ve ilişkilendirmesi
5   Sanatsal çalışmalarını içinde bulunduğu daha geniş bir kültürel çerçeve içerisinde konumlandırması ve anlamlandırması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nicolas Borriaud: Relational Aesthetics Eric Alliez: Capitalism and Schizophrenia and Consensus. Of Relational Aesthetics
2 Nicolas Borriaud: Relational Aesthetics Eric Alliez: Capitalism and Schizophrenia and Consensus. Of Relational Aesthetics
3 Nicolas Borriaud: Relational Aesthetics Eric Alliez: Capitalism and Schizophrenia and Consensus. Of Relational Aesthetics
4 Stewart Martin: Critique of Relational Aesthetics
5 Institutional Theory of Art: Arthur C. Danto / George Dickie
6 Institutional Theory of Art: Arthur C. Danto / George Dickie
7 Institutional Theory of Art: Arthur C. Danto / George Dickie
8 Donald Kuspit: Sanatın Sonu, The Semiotic Anti-Subject, the Critical History of 20th Century art chpts 9-10 parts 1-2, The Problem With Youth)
9 Donald Kuspit: Sanatın Sonu, The Semiotic Anti-Subject, the Critical History of 20th Century art chpts 9-10 parts 1-2, The Problem With Youth)
10 Donald Kuspit: Sanatın Sonu, The Semiotic Anti-Subject, the Critical History of 20th Century art chpts 9-10 parts 1-2, The Problem With Youth)
11 Jean Baudrillard: Integral Reality, The Conspiracy of Art, Trans-Aesthetics
12 Jean Baudrillard: Integral Reality, The Conspiracy of Art, Trans-Aesthetics
13 Jean Baudrillard: Integral Reality, The Conspiracy of Art, Trans-Aesthetics
14 Paul Virillio: The Accident of Art
15 Paul Virillio: The Accident of Art

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap, makale, video ve slayt gösterimleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciler kendilerine verilen metinleri okuyarak hazırlanırlar ve ilgili konuyu görsel ya da işitsel malzemeler eşliğinde ders hocasıyla birlikte tartışırlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin ders içi tartışmalara katkısı
2. Bilimsel bir makale yazım kurallarına uygun hazırlanmış bir ödev kapsamında kavramsal bir tartışmayı sistematik bir biçimde yürütmesi
3. Ödev ve sınavlarda ifade edilen düşüncelerin kapsamı ve derinliği ve dilbilgisi kurallarına uygunluğu
4. Arasınav ve final sınavında belirli bir süre içinde düşüncelerin sistematik bir biçimde düzenlemesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13435
ÖK.2555
ÖK.342
ÖK.4553
ÖK.544