DERS ADI

: SAĞLIK DİNAMİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 6014 SAĞLIK DİNAMİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 10

Dersi Veren Birim

Halk Sağ. Hemşire. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Halk Sağ. Hemşire. Doktora

Dersin Amacı

Toplumu oluşturan, birey/aile/grup gibi alt sistemlerin sağlıklarını etkileyen dinamikler, bu dinamiklerin analizi, karar verebilmede gereken kavramsal alt yapı, genel sistem teorisi, sağlık, hemşirelik, çevre ve insan olmanın doğası hakkında hemşirelik teorileri ve araştırma sonuçlarının kullanımı.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birey, aile, grup ve toplumu etkileyen sağlık dinamiklerini açıklar.
2   Sağlığı etkileyen dinamikleri tanımlayarak hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
3   Yaşlı bireylerin sağlığını etkileyen dinamikleri bilir, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, yürüttür ve araştırma sonuçlarını kullanır.
4   Cinsiyete özgü sağlığını etkileyen dinamikleri bilir, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, yürüttür ve araştırma sonuçlarını kullanır.
5   Cinsiyete özgü sağlığını etkileyen dinamikleri bilir, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, yürüttür ve araştırma sonuçlarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel sistem teorisi Halk sağlığı alanında uygulamaya ilişkin etik konular
2 Demografik değişim ve sosyokültürel yapı
3 21.yüzyılda halk sağlığı uygulamaları ve değişen dinamikler
4 Ara Sınav
5 Yoksulluk, hemşirelik ve yoksulluk araştırma sonuçlarının kullanımı
6 Göç, hemşirelik ve göçle ilgili araştırma sonuçlarının kullanımı
7 Yaşlılık, hemşirelik ve yaşlılıkla ilgili araştırma sonuçlarının kullanımı
8 Kadın sağlığı, hemşirelik ve göçle ilgili araştırma sonuçlarının kullanımı
9 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hughestuohy C., Accidental Logics : The Dynamics of Change in the Health Care Arena in the United States, Britain, and Canada, 1999.
2. Clark, M. J., Nursing in the Community, Dimensions Of Community Health Nursing, 3. Edition, Appleton&Lange, 1999.
3. Smith CM., Maurer FA., Community Health Nursing, Theory and Practice, Second Edition, 2000.
4. Hofrıchter R., Health and Sıcial Justice, Politics, İdeology, and Inequıty In The Dıstrıbutıon Of Dısease, A Publıc Health Reader, 2003.
5. Berkman L.F., Kawachı I., Social Epidemiology, Oxford Universty Pres, New York, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Zuhal Bahar
02324124751
zuhal.bahar@deu.edu.tr
Doç.Dr.Ayşe Beşer
02324124752
ayse.beser@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 20 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 26 26
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 30 60
Sunum Hazırlama 2 30 60
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.35555
ÖK.45
ÖK.5