DERS ADI

: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6030 ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI I SEÇMELİ 0 8 0 20

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında kazandıkları temel/ileri düzeydeki bilgi ve becerilerini klinik alanda uygulamaya aktarmasını sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk ve ailesinin bakım gereksinimlerini yaş dönemine özgü olarak bütüncül bakım anlayışı ile belirleyebilme
2   Çocuk ve ailesinin bakımını yaş dönemine özgü olarak bütüncül bakım anlayışı ile planlayabilme
3   Çocuk ve ailesi için planladığı bakımı uygulayabilme
4   Çocuk ve ailesi için planladığı bakımın sonuçlarını değerlendirebilme
5   Çocuk ve ailesine gereksinimleri doğrultusunda eğitimleri planlama
6   Çocuk ve ailesine gereksinimleri doğrultusunda eğitimleri verebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klinik Uygulama
2 Klinik Uygulama
3 Klinik Uygulama
4 Klinik Uygulama
5 Klinik Uygulama
6 Klinik Uygulama
7 Klinik Uygulama
8 Klinik Uygulama
9 Klinik Uygulama
10 Klinik Uygulama
11 Klinik Uygulama
12 Klinik Uygulama
13 Klinik Uygulama
14 Ödev Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Potts, NL, Mandleco BL. (2002). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. Delmar. USA
Kirby DD. (2004) Parenting Stres. Yale University Press
http://site.ebrary.com/lib/deulibrary/docDetail.action docID=10167893&p00=pediatric+nursing:
Behrman RE, Kliegmen RB. (2003). Nelson Essentials of Pediatrics. Tuzcu. M.(Türkçe Çeviri). Second Edition. Nobel Tıp KitabevleriLtd.Şti.&Yüce Yayınları A.Ş. İstanbul.
Baker RC. (2003). Birinci Basamak Pediyatri Sağlam Çocuk Bakımı. (Türkçe Çeviri).
Kağıtçıbaşı Ç. (1981). Çocuğun Değeri, Türkiye de Değerler ve Doğurganlık. Gözlem Matbaacılık Koll.Şti. İstanbul.
Cura A (ed) (2001). Pediatrik Propedötik Fizik Bakı ve Semptom Bilgisi. EÇV yayınları No:10, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Sunum: Sunum ile öğrencileri kavramları sentezlenmesi, bilgileri birleştirmesi ve sunma beceri kazanması sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat Bektaş
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 8 120
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 20 300
Ödev Hazırlama 2 35 70
Sunum Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 500

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.355555
ÖK.4555
ÖK.555
ÖK.65555