DERS ADI

: ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6021 ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT TÜRKAN BAŞYİĞİT

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

19.yüzyılın ikinci yarısından 21.yüzyıla kadar dünyada yaşanan önemli siyasal, toplumsal, ekonomik ve kültürel-sanatsal gelişmeleri kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19.yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar yaşanan önemli gelişmeleri genel hatları ile anlatabilme
2   I. Dünya savaşlarının neden olduğu değişim ve sorunları kavrayabilme
3   I. Dünya Savaşı sonrası yaşanan değişimin Türkiye ye etkilerini izah edebilme
4   Dünya'da kitlesel çatışmaya yol açan ideolojileri eleştirebilme
5   II. Dünya Savaşı'nın nedenlerini ve sonuçlarını aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 19.yy lın ikinci yarısında Avrupa da yaşanan siyasal gelişmeler
2 Ulus-devletler ve Avrupa'da ulusçuluk sorunları
3 Ekonomik büyüme ve sanayileşme
4 Sömürgecilik yarışı ve paylaşım mücadeleleri
5 Birinci Dünya Savaşı
6 1917 Bolşevik Devrimi ve sonuçları
7 Birinci Dünya Savaşı'nın Sonuçları
8 Ara sınav
9 Birinci Dünya Savaşı Ortadoğu
10 İki savaş arası yaşanan ekonomik, toplumsal, siyasal krizler ve sonuçları
11 Almanya ve İtalya'da faşizmin-nazizmin iktidara gelmesi
12 İspanya iç savaşı
13 İkinci Dünya Savaşı (1939-1941)
14 İkinci Dünya Savaşı (1941-1945)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oral Sander, (2002). Siyasi Tarih 1918-1994. Ankara: İmge Kitabevi
Eric Hobsbawm, (2011). Kısa 20. Yüzyıl 1914-1991-Aşırılıklar Çağı. İstanbul: Everest Yayınları
Yeliseyava, N.V., Manfred, A.Z.(1977). Yakın Çağlar Tarihi. Ankara: Doruk Yayınları
Eric Hobsbawm, Devrim Çağı
Stefanos Yerasimos, Milletler ve Sınırlar, İst5anbul 1994.
Harold James, Alman Kimliği-1770'den Günümüze, İstanbul 1999.
Henri Barbusse, Ateş, İstanbul 2002
David Fromkin, Barışa Son Veren Barış, İstanbul 2004
Erick Maira Remarque, Batı Cephesinde Yeni Birşey Yok, İstanbul 1986
Immanuel Wallerstein, Tarihsel Kapitalizm, 1992
Immanuel Wallerstein, Dünya Sistemleri Analizi
Benedict Anderson,Tartışılan Sınırlar, Değişen Milliyetçilik (Anthony D.Smith ve Jürgen Habermas ile birlikte)
Benedict Anderson, Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Mustafa Şahin
mustafa.sahin@deu.edu.tr
(0232) 3012304

Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5
35150 Buca-İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her pazartesi 09:00-12:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Kitap Okuma 1 7 7
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.3432
ÖK.45
ÖK.5