DERS ADI

: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODY 1108 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESLİHAN EMİNAĞAOĞLU

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Öğrencilerin gelişim kuramlarına ilişkin bilgilerini pratikte hastalarıyla olan iletişimde göz önüne alabilmelerinin ve böylelikle hastayla olan etkileşimlerinin daha sağlıklı olabilmesinin sağlanması, ayrıca bu bilgileri kendi yaşamlarında da kullanabilmeleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim psikolojisinin diğer psikoloji dalları arasındaki yeri ve önemine ilişkin fikir sahibi olur.
2   Gelişim psikolojisinin temel varsayımları olan epigenetik ilke ve kriz noktaları kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olur.
3   Yaşam döngüsü kuramına katkıda bulunan kuramcılara (Freud, Erikson, Melanie Klein, Bowlby, Margaret Mahler, Jean Piaget, Carl Gustav Jung, Harry Stack Sullivan) ilişkin genel bilgi sahibi olur.
4   Bağlanma kuramı çerçevesinde Bowbly, Ainsworth, Harlow ve Mahler in kuramlarına ilişkin bilgi sahibi olur. Normal bağlanma, bağlanma evreleri, sosyal yoksunluk sendromu, annesel ihmal, babalar ve bağlanma, yabancı anksiyetesine ilişkin kuramsal bilgiye sahi olmanın yanında bu kavramların gündelik yaşamdaki olası görünümlerine ilişkin fikir sahibi olur.
5   Piaget'nin, çocukluğun bilişsel gelişim evrelerine ilişkin bilgi sahibi olur, ve çocuk hastalarla karşılaştığında çocuğun gelişim dönemi ve gereksinimlerine uygun olarak nasıl davranması gerektiğine ilişkin bilgi sahibi olur.
6   Piaget ve Kohlberg'in, çocukluğun ahlak gelişimi kuramlarına ilişkin bilgi sahibi olur, ve bu bilgiler doğrultusunda çocuk hastalarla onların gelişim dönemi ve gereksinimlerine uygun olarak daha iyi iletişim kurabilir.
7   Klasik koşullama ve operant koşullamaya ve gündelik yaşamdaki görünümlerine ilişkin bilgi sahibi olur ve bu bilgileri hastalarla olan iletişimde kullanabilir.
8   Çocuk gelişiminde ailesel faktörlerin rolü ve önemine ilişkin bilgi sahibi olur ve çocuk hastayla olan iletişimde bu faktörleri de göz önüne alabilir.
9   Hamilelikte annesel stresin bebeğin gelişimine etkisine ilişkin bilgi sahibi olur ve bu bilgileri hastalarla olan iletişimde kullanabilir.
10   Bebeklikten çocukluğa dek emosyonel gelişim boyunca sergilenen emosyonlar, mizaç farklılıkları, ilk erken etkileşimler, etkileşimsel gelişim evreleri, etkileşim stilleri, ve dilin ortaya çıkışına ilişkin bilgi sahibi olur, ve bu bilgileri hem çocuk hasta hem de ebeveynleriyle olan iletişim sırasında kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim psikolojisi nedir, psikolojinin diğer alanları arasındaki konumu.
2 Gelişim psikolojisindeki temel varsayımlar: Epigenetik ilke, ve kriz noktaları.
3 Yaşam döngüsü kuramına katkıda bulunan kuramcılara genel bir bakış: Freud, Erikson, Melanie Klein, Bowlby, Margaret Mahler, Jean Piaget, Carl Gustav Jung, Harry Stack Sullivan.
4 Bowbly, Ainsworth, Harlow ve Mahler e bağlanma çerçevesinde genel bir bakış.
5 Bağlanma kuramı: Normal bağlanma, bağlanma evreleri, sosyal yoksunluk sendromu, annesel ihmal, babalar ve bağlanma, yabancı anksiyetesi.
6 Jean Piaget: Bilişsel gelişim evreleri
7 I. ara sınav
8 Piaget ve Kohlberg çerçevesinde ahlak gelişimi.
9 Öğrenme kuramları: Klasik koşullama ve operant koşullama
10 Çocuklukta cinsiyet rollerinin gelişimi, doğum sırası, rüyalar ve uyku; çocuk gelişiminde ailesel faktörler
11 Hamilelikte annesel stresin bebeğin gelişimine etkisi, ilk erken etkileşimler, etkileşimsel gelişim evreleri, etkileşim stilleri, dilin ortaya çıkışı, bebeklikten çocukluğa dek emosyonel gelişim boyunca sergilenen emosyonlar, mizaç farklılıkları.
12 II. ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaplan, H. I., Sadock, B. J., & Grebb, J. A. (1994). Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences, Clinical Psychiatry, Seventh Ed., Williams & Wilkins.
Schaffer, H. R. (1996). Social Development. Blackwell Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Powerpoint tekniğiyle hazırlanmış olan sunumlar eşliğinde konuların anlatımı, anlatılan konuyla ilgili öğrencilerle tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR1 1.Arasınav
2 AR2 2.Arasınav
3 VOR Yarıyıliçi Notu AR1 * 0.50 + AR2 * 0.50
4 FN Yarıyılsonu
5 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VOR * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi (%40)
Yarıyıl Sonu (%60)
1. Ara Sınav 2.Ara Sınav 1.Ödev/ Proje 2.Ödev/ Proje Teorik
Uygulama Ödev/ Proje
Teorik Uygulama Teorik Uygulama
%25 %25 %25 %25 - - %50 %50 -

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: neminaga@yahoo.com tel: 4124187

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1455
ÖK.2455
ÖK.3445
ÖK.4455
ÖK.5455
ÖK.6455
ÖK.7455
ÖK.8455
ÖK.9455
ÖK.10455