DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5039 ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri beceri ve kavramlar, ve bu beceri ve kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir.
3   Kavram ve beceri öğretimi ile ilgili temel kavramları betimleyebileceklerdir
4   . Öğrenmenin aşamaları açıklayacaktır.
5   Bir kavram ya da becerinin öğretiminde bu öğretim yöntem ve stratejilerini kullanarak öğretim süreci planlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
2 Öğretime hazırlık çalışmaları Öğrenmeye hazırlık becerileri
3 Öğrenmenin aşamaları
4 Kavram öğretimi
5 Kavram öğretimi
6 Kavram öğretimi
7 Beceri öğretimi
8 Ara sınav
9 Eşzamanlı ipucuyla öğretim Sabit bekleme süreli öğretim
10 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim Aşamalı yardımla öğretim
11 Görsel destek sistemleri Videoyla model olma
12 Etkinlik çizelgeleri Doğrudan öğretim
13 Etkinlik temelli öğretim
14 Etkinlik temelli öğretim
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15544231
ÖK.25544231
ÖK.35544231
ÖK.45544231
ÖK.55544231