DERS ADI

: ENGELLİ BİREYLERİN AİLELERİNİN (ANNE-BABA VE KARDEŞ) EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5038 ENGELLİ BİREYLERİN AİLELERİNİN (ANNE-BABA VE KARDEŞ) EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Anne-baba eğitimi programlarının amacını ve farklı kuramsal yaklaşımları bilme. Anne-baba eğitimi programı hazırlama, uygulama sürecine ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelli öğrencilerin aileleri için aile eğitimi programlarının amacını bilir.
2   Aile eğitim programı programları geliştirme yaklaşımlarını bilir ve karşılaştırabilir.
3   Anne-babalar için eğitim programı hazırlayabilir.
4   Kardeşler için eğitim programı hazırlayabilir.
5   Aile rehberliği ve danışmanlığı yaklaşımlarını bilir, karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anne-baba eğitiminin amacı, temel kavramlar
2 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
3 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
4 Aile eğitim programlarını inceleme
5 Kardeş eğitimi, temel kavramlar
6 Kardeş eğitim programları kuramsal yaklaşımlar
7 Anne-baba eğitim programı planlama
8 Anne-baba eğitim programı planlama
9 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
10 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
11 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
12 Kardeş eğitim programı örneklerini inceleme, tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Moes, D. (1996). Parent Education and Parenting Stress. Koegel, R.L. & Koegel L.K. (Eds) Teaching Children with Autism- Strategies for Initiating Positive Interactions and Improving Learning Opportunities. London: Second Printing. 79-93.
2-Hawling, P; Rutter, M. (1987) The Alleviation of Family Problems (Printed from Treatment of Autistic Children). London, The National Autistic Society
3-Akkök, F., Sucuoğlu, B. (1990). Anne- Baba Rehberliği: Temel Becerilerin Kazandırılması. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.
4-Akkök, F. (1982). Özürlü Çocukların Aileleriyle Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları. Psikoloji Dergisi, 4, 16.
5-Acar, N.Voltan, (2001).Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Ankara, Nobel Yayın 3. Baskı.
6-Girli, A. (2004) Aile Eğitim Programları, İzmir: Işık Özel Eğitim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15432353
ÖK.25533232
ÖK.34544332
ÖK.44544332
ÖK.54544332