DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLER VE AKADEMİK BECERİ EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5069 ZİHİN ENGELLİLER VE AKADEMİK BECERİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler, zihin engelliler hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, zihin engeli olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. Zihin engelli çocuklara akademik beceri öğretiminde yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin engelli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme özelliklerini betimleyebilir.
2   Zihin engelli çocuklara akademik beceri öğretiminde kullanılan yöntemleri betimleyebilir.
3   Zihin engelli çocuklara akademik beceri eğitimi programlarını uygulayabilir.
4   Zihin engelli kaynaştırma öğrencilerine destek eğitim çalışmalarını bilir.
5   Zihin engelli çocukların ailelerine yönelik eğitsel rehberlik ve okul aile işbirliği çalışmalarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin engeline ilişkin temel kavramlar, Zihin engelinin nedenleri
2 Zihin engelli çocukların sınıflandırılması, tanısal özellikleri
3 Zihin engelli çocukların özellikleri
4 Zihin engelli çocukların değerlendirilmesi (gelişimsel değerlendirme,, eğitsel, uyumsal değerlendirme)
5 Zihin engellilerin eğitimi, Sistematik Öğretim
6 Erken çocukluk eğitimi ve programları
7 İlköğretime geçiş çalışmaları, akademik becerilere hazırlık eğitimi
8 Yazma çalışmaları, Okuma öğretimi
9 Matematik öğretimi
10 Akademik beceriler programı hazırlama
11 Zihin engelli çocukların kaynaştırılması sürecinde akademik destek çalışmaları
12 Zihin engelli çocukların ailelerine yönelik eğitsel rehberlik ve okul aile işbirliği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
2-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition.
3- Öğrenme Güçlüğü olan BİREYLER ve EĞİTİMLERİ / Learning Disabilities William N. Bender (2012). Çeviri Editörü: Doç. Dr. Hakan Sarı
Vikki F. Howard - Betty Williams - Cheryl E. Lepper / Çeviri Editörü: Prof Dr. Gönül Akçamete
4-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını Geliştirme ve Temelleri Yazan : Prof. Dr. Mehmet Özyürek , Ankara: Kök yayıncılık
5-İşlevsel Değerlendirme- Komisyon, Ankara: Kök yayıncılık.
6-Kavram Öğretimi- Yrd. Doç. Dr. Tûbâ Tuncer - Öğr. Gör. Banu Altunay, Ankara: Kök yayıncılık.
7-Matematik Öğretimi - Dr. Ahmet YIKMIŞ, Ankara: Kök yayıncılık.
8-Zihin Engelliler ve Eğitimleri. Editör: Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu, Ankara: Kök yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 8 3 24
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15443211
ÖK.25443211
ÖK.35443211
ÖK.45443211
ÖK.55443211