DERS ADI

: OTİZM SPEKTRUM GRUBUNDA BİLİŞSEL SÜREÇLER VE PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5066 OTİZM SPEKTRUM GRUBUNDA BİLİŞSEL SÜREÇLER VE PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler, otizm hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, otizmli çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. Otizmli çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan alt grupları ve özelliklerini betimleyebilir.
2   Otizmli çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3   Otizmli çocukların eğitim programlarını uygulayabilir.
4   Otizmli bireylerin ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi becerilerini uygulayabilir.
5   Otizmli bireylere zihin kuramı becerileri öğretimini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizm spekturum grubuna ilişkin temel kavramlar
2 Otizm spekturum grubunda yer alan alt gruplar
3 Otizmli çocukların tanısal özellikleri
4 Otizmli çocukların özellikleri
5 Asperger Sendromlu çocukların özellikleri
6 ASB grubundaki çocukların duyusal özellikleri
7 ASB grubundaki çocukların öğrenme özellikleri
8 Ara sınav
9 ASB grubundaki çocukların eğitiminde kaynaştırma uygulamaları
10 ASB grubundaki öğrencilerin uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
11 ASB grubundaki bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
12 ASB grubundaki bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
13 ASB grubundaki bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, danışmanlık ve aile-okul işbirliği
14 ASB grubundaki bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, danışmanlık ve aile-okul işbirliği
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Asperger Sendromu, Korkmaz, B. (2003). Adam Yayıncılık:İstanbul.
2-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
3-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition
4-The Complete Guide to Asperger Sendrome . Attwood, T. (2008).Londra: Jessica Kingsley Puplishers.
5- Writing Social Stories with Carol Gray. Gray, C. (2001). Texas: Future Horizons,
6- Teaching Children with Autism to Mind Read: a Practical Guide. Howlin, P., Baron-Cohen, S. & Hadwin, J. (1999). : New York: John Wiley & Sons.
7- Social skills training for children and adolescents with Asperger Syndrome and Social Communication Problems. Baker, J.E. (2003). Shawnee mission, KS: Autism Asperger Publishing Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav, rapor hazırlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 235

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11122333
ÖK.21122333
ÖK.31122333
ÖK.41122333
ÖK.51122333