DERS ADI

: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5500 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının amaçlarını, oluşturan bölümleri ifade edebilir, beceri analizi yapabilir, uzun dönemli amaç ve kısa dönemli hedef yazabilir, zihin engellilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı ve bireysellştirilmiş öğretim programı hazırlayabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beceri ve kavram analizi doğrultusunda öğretim planı hazırlar
2   Ölçüt bağımlı ölçü aracı verileri doğrultusunda uzun dönemli, kısa dönemli, öğretimsel amaçlar oluşturur
3   Ölçümleme sonucuna göre ünite analizi yapar
4   Ölçümleme aracı geliştirir
5   Yetersizlikten etkilenmiş çocukların eğitim ortamlarına yerleştirilme sürecinde değerlendirme sürecini açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitimin Tarihçesi
2 Özel Eğitimin Tarihçesi
3 Program, eğitim programı, müfredat programı, öğretim programı kavramlarının tartışılması
4 Programın ögeleri ve programı uyarlama gerekçelerinin tartışılması
5 Yetersizliği olan çocuklar için programı uyarlama önündeki engellerin belirlenmesi
6 Öğrenmenin basamakları olan edinim, akıcılık, genelleme, kalıcılık kavramlarını açıklanması.
7 Bu basamaklara uygun amaç yazar.
8 Bloomun taksonomisinin incelenmesi
9 Bloomun taksonomisinin incelenmesi
10 Hayat Bilgisi Ünitelerinin analiz edilmesi
11 Hayat Bilgisi Ünitelerinin analiz edilmesi
12 ÖBT lerin hazırlanması
13 ÖBT lerin hazırlanması
14 ÖBT lerin hazırlanması
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akçamete, G., Tekin, E. (2002) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları. Anı Yayıncılık. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sınıf içi tartışma, öğrenci sunumları, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavına Hazırlık 1 45 45
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11112233
ÖK.21112233
ÖK.32122233
ÖK.41112233
ÖK.51112233