DERS ADI

: ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE SANAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5529 ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE SANAT SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin amacı, zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin olarak, öğretmen adaylarının genel bilgi, beceri ve tutumları kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat kavramını tanımlar
2   Yaratıcılık kavramını farklı boyutlarıyla irdeler
3   Estetik kavramını tartışır
4   Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklar
5   Engelli çocukların sanat etkinliklerine ilişkin genel bilgi sahibi olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat eğitimine genel bir bakış
2 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (*sanat *yaratıcılık *sanat eğitimi)
3 Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemi Resim ve iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi, estetik duygu ve becerilerin geliştirilmesi
4 Zihin engelli çocuklar açısından resim-iş öğretimi
5 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
6 Hafta Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
7 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
8 ARA SINAV
9 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
10 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
11 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
12 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
13 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
14 Türkiye'de zihin engelliler okullarında resim-iş öğretimi, mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artut, Kazım. (2001) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Yardımcı Kaynak:

Erbil, Devrim. (1990) "Çağdaş Sanat ve Eğitimi", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Etike, Serap. (1993)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, Gösterme, Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Ödev/Sunum
Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 23 23
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11223345
ÖK.21223345
ÖK.31223345
ÖK.41223345
ÖK.51223345