DERS ADI

: OTİSTİK ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5526 OTİSTİK ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrenciler, otizm hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, otizmli çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. Otizmli çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan alt grupları ve özelliklerini betimleyebilir.
2   Otizmli çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir
3   Otizmli çocukların eğitim programlarını uygulayabilir
4   Otizmli bireylerin ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi becerilerini uygulayabilir.
5   Otizmli bireylere zihin kuramı becerileri öğretimini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizm spekturum grubuna ilişkin temel kavramlar
2 Otizm spekturum grubunda yer alan alt gruplar
3 Otizmli çocukların tanısal özellikleri
4 Otizmli çocukların özellikleri
5 Asperger Sendromlu çocukların özellikleri
6 ASB grubundaki çocukların duyusal özellikleri
7 ASB grubundaki çocukların öğrenme özellikleri
8 ara sınav
9 ASB grubundaki bireylerin eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar
10 ASB grubundaki bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
11 ASB grubundaki bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, danışmanlık ve aile-okul işbirliği
12 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması
13 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması
14 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Asperger Sendromu, Korkmaz, B. (2003). Adam Yayıncılık:İstanbul.
2-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
3-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition
4-The Complete Guide to Asperger Sendrome . Attwood, T. (2008).Londra: Jessica Kingsley Puplishers.
5- Writing Social Stories with Carol Gray. Gray, C. (2001). Texas: Future Horizons,
6- Teaching Children with Autism to Mind Read: a Practical Guide. Howlin, P., Baron-Cohen, S. & Hadwin, J. (1999). : New York: John Wiley & Sons.
7- Social skills training for children and adolescents with Asperger Syndrome and Social Communication Problems. Baker, J.E. (2003). Shawnee mission, KS: Autism Asperger Publishing Company.
8- Autism and learning- A guide to good practice. Powell, S., & Jordan, R. (1997). London: Fulton.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav, rapor hazırlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12223344
ÖK.22223344
ÖK.32223344
ÖK.42223344
ÖK.52223344