DERS ADI

: ÇİNİ SANATINA İLİŞKİN BELGELER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5091 ÇİNİ SANATINA İLİŞKİN BELGELER I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

ÖzellikleOsmanlıÇiniSanatınailişkinyazılıvegörselkaynaklarınokunmasıveincelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belgeleme ve belgelemenin önemi hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
2   Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki belgelemenin önemi konusunda bilgi sahibi olabilmesi
3   Arşivlerde bulunan Osmanlı dönemine ait çinileri içeren belgeleri tanımlayabilmesi
4   Osmanlı belgelerinde ,
5   Osmanlı çini sanatına ilişkin araştırmada edindiği yazılı ve görsel bilgileri etkin bir şekilde sunabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Belgenin tanımı belgelemenin önemi
3 Osmanlılarda belge ve belgeleme
4 Osmanlı da arşiv ve arşiv kayıtları hakkında bilgi
5 Osmanlı Belgelerindeki İznik Seramikleri hakkında genel bilgi
6 Osmanlı Belgelerindeki İznik Seramikleri hakkında genel bilgi
7 Narh defterleri ve çiniye ilişkin çinilerin narhları
8 Narh defterleri ve çiniye ilişkin çinilerin narhları
9 Muhallefat defterleri içeriği ve çinilere ilişkin açıklamalar
10 Muhallefat defterleri içeriği ve çinilere ilişkin açıklamalar
11 Saray defterleri ( Hazine ve Tadad defterleri) içeriği ve çinilere yönelik açıklamalar
12 Saray mutfak defterleri içeriği ve çinilere ilişkin açıklamalar
13 Saray mutfak defterleri içeriği ve çinilere ilişkin açıklamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nurhan ATASOY-Julian RABY; İznik, 1989, TEB yay.
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:
Bilgisayar, barkovizyon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynak üzerinden kuramsal işlenecektir. Konuya ilişkin kütüphane araştırması yapılarak elde edilen dokümanlar öğrencilerle birlikte okunarak ve deşifre edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, teorik konularda önceden verilen ve derste işlenen ders notları üzerinden bir ara sınav ve final yapılması planlanmaktadır. Ayrıca yapılan araştırma konusuna yönelik ödev (dosya) hazırlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Ayrıca öğrenci tarafından hazırlanan ödev dosya da yıl içi notunda, ara sınav notuyla birlikte değerlendirilerek ortalaması alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Sunum Hazırlama 5 2 10
Vize sınavına hazırlık 4 2 8
Final sınavına hazırlık 6 2 12
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 10 2 20
Final 1 1 1
Vize 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1542332
ÖK.21
ÖK.34322
ÖK.41243
ÖK.532