DERS ADI

: ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İÇİN YABANCI DİL III (FRANSIZCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 2009 ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İÇİN YABANCI DİL III (FRANSIZCA) SEÇMELİ 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İng)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İBRAHİM ALPER ARISOY

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İng)

Dersin Amacı

Öğrencinin kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi. Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili konuşma ve yazıları ana hatlarıyla anlayabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi
2   Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi
3   İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik güncel konuları ana hatlarını anlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (les indéfinis, pronoms et adjectifs )
2 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (les indéfinis, pronoms et adjectifs )
3 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
4 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
5 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
6 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
7 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
8 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
9 Geçmiş zaman kalıpları (Le plus-que-parfait de l'indicatif)
10 Geçmiş zaman kalıpları (Le plus-que-parfait de l'indicatif)
11 Emir kipi (l impératif)
12 Emir kipi (l impératif)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Exerçons-nous-GRAMMAIRE-350 exercices Niveau débutant; .J. BADY, I. GBEAVES, A. PETETIN, Professeurs aux Cours de Civilisation française de la Sorbonne, [lIffi, HACHETTE F.L.E.
2. Expression orale, Niveau I/ Michèle Barféty- Patricia Beaujouin-CLE INTERNATIONAL
3. DIVERSES SOURCES (Répondant aux besoins d études grammaticales(au moyen de l internet)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. İletişime dayalı
2. Bireysel, ikili ve grup çalışmaları.
3. Görsel- işitsel materyal kullanımı (CD, DVD, resim, broşür vb.)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilecek.
Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konuları yavaş konuşulduğunda anlayabilecek ve karşılık verebilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 6 72
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 12 1 12
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Diğer: 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35