DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKT 5017 KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dinlerde yer alan belli başlı inanç ve uygulamaların nasıl oluştuklarını; uygulama biçimlerini; farklı dinlerdeki uygulamaların özgün nitelikleri ile birey ve toplum hayatındaki işlerini öğretmektir. Ayrıca dinsel uygulamalardan hareketle dinsel sistemle birbirleriyle ve kutsalla ilişkilerini ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinin tanımı ve inanç, ibadet ve ahlak gibi temel unsurlarını tanır.
2   Yaşayan dinlerdeki ortak ve farklı uygulamaların farkına varır.
3   Dinlerin teorik ve pratik yönleri arasındaki farklılığı kavrar.
4   Kendi inancı dışındaki diğer din mensuplarına karşı duygudaşlık geliştirir.
5   Dinin inanılan ve yaşanan boyutları arasındaki farklılıkları ve sebeplerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsalın yapısı
2 Gökyüzü ve Gök Tanrıları
3 Göksel Simgeler ve Ayinler
4 Güneşin Kutsallığı ve Güneş Tapımı
5 Ay'ın Bereketi ve Gizemleri
6 Kutsal Su Anlayışı ve İlgili İnanışlar
7 Bereket ve Mucize Kaynağı Olan Taşlar
8 ARA SINAVLAR
9 ARA SINAVLAR
10 Toprak Ana Kültü ve İnsanın Yaratılış
11 Toprak, Doğum, Kadın ve Doğurganlık İlişkisi
12 Kutsal Bitkiler ve Hayat Ağacı
13 Tarım, Bereket ve Şükür Ayinleri
14 Kutsal Zaman ve Mekan Anlayışı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, Çev. Lale Arslan, Kabalcı Yay. İstanbul 2003
2) Joachim Wach, Dinler Tarihi: Bilimsel Bir Disiplin Olarak Kuruluşuna Teorik Bir Giriş, Çev. Fuat Aydın, Ataç Yay. İstanbul 2004
3) Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
4) Baki Adam, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, MEB Yayınları, İstanbul 2002
5) W. Owen Cole, Six Religions in the Twentieth Century, Hulton Educ., Great Britain 1987
6) Allan S. Evans, What Man Believes: A Study of the World s Great Faith, McGraw-Hill Ryerson Ltd, Canada 1973.
7) James C. Livingstone, Anatomy of the Sacred: An Introduction to Religion, Macmillan Pub., New York 1989
8) Kedar Nath Tiwari, Comparative Religion, Motilal Banarsidass, Delhi 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

(öğretim üyesi açıklama yapmak isterse bu başlığı kullanabilir)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 5 3 15
Uygulama 9 3 27
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1445345
ÖK.24445
ÖK.334344
ÖK.454545
ÖK.5533354