DERS ADI

: TARİHİ KAYNAK OLARAK BİYOGRAFİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKT 5012 TARİHİ KAYNAK OLARAK BİYOGRAFİLER SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABDULLAH MARTAL

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarih öğretiminde biyografik eserlerin önemini ve rolünü öğrenmek. Çeşitli biyografik eserleri karşılaştırarak, bu türün, tarih kaynağı olarak kullanma yöntemlerini bilmek ve öğrenmek. Tarih araştırmalarında farklı kaynakları kullanma becerisi kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyografik eserlerin tarih öğretiminde rolünü açıklayabilme
2   Biyografik eserleri karşılaştırma ve yorumlayabilme
3   Biyografik eserleri karşılaştırma ve yorumlayabilme
4   Biyografik anlatılarla, önemli tarihsel süreçler arasında bağ kurabilme ve açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyografi, otobiyografi,hatırat, nehir söyleşi nedir Tanımlar ve dersle ilgili başlıca kaynaklar
2 Terceme-i hal geleneğinden yeni biyografi anlayışına uzanan evrim
3 Farklı türlerdeki biyografik eserlerin karşılaştırılması
4 II.Meşrutiyet ten Cumhuriyet e uzanan sürecin, biyografik eserlerdeki anlatımı
5 Dönem tanıklarının anlatımlarıyla ders kitaplarının karşılaştırılması
6 Ara Sınav
7 2.Dünya Savaşı na ilişkin biyografik eserler
8 DP dönemine ilişkin biyografik eserler
9 27 Mayıs ve sonrasına ait biyografik eserler
10 1980 den günümüze biyografik eserler
11 Edebi biyografiler ve bunların tarih öğretimine yansımaları
12 Edebi biyografiler ve bunların tarih öğretimine yansımaları
13 Edebi biyografiler ve bunların tarih öğretimine yansımaları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İ.Tekeli, Birlikte Yazılan ve Öğrenilen Bir Tarihe Doğru, İstanbul, 2007.
N.Duruer, Hayat, Biyografi, Biyografyalar, Jale Baysal a Armağan, İstanbul 1993
Konuyla ilgili kitap, makale ve tezler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.153455
ÖK.253455
ÖK.353455
ÖK.453455