DERS ADI

: HALK SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 4012 HALK SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NURSEN İLÇİN

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencinin; Halk sağlığında fizyoterapistin yeri, halk sağlığı modelleri , sağlıklı kişiler,çocuk, yaşlı , obez ve özürlülerde koruyucu fizyoterapi yöntemleri, toplum temelli fizyoterapi ve rehabilitasyon kavramlarını tanıması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk sağlığında fizyoterapistin yerini, kapsamını ve önemini bilir.
2   Halk sağlığında fizyoterapi modellerini tanımlar
3   Toplum temelli fizyoterapiyi tanımlar ve önemini bilir.
4   Halk sağlığı kapsamında fizyoterapi programları oluşturur
5   Halk sağlığında fizyoterapi kapsamında kayıt tutma değerlendirme ve iletişimin önemini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş(Halk sağlığında fizyoterapiye giriş..)
2 Sağlık hizmetleri ve ulusal örgütlenme
3 Sağlık hizmetleri ve ulusalarası örgütlenme
4 Halk sağlığı ve fizyoterapi
5 Toplum temelli fizyoterapi
6 Halk sağlığı modelleri ve fizyoterapi
7 Bel - boyun sağlığı ve halk sağlığı fizyoterapisi
8 Gebelik ve halk sağlığı fizyoterapisi
9 Yaşlılık -düşmelerin önlenmesi ve halk sağlığı fizyoterapisi
10 Çocuk-erişkin obezler ve fiziksel aktivite
11 Meslek hastalıkları ve halk sağlığı fizyoterapisi
12 Diyabetes Mellitus ve halk sağlığı fizyoterapisi
13 Kronik akciğer hastalıkları ve halk sağlığı fizyoterapisi
14 Üriner inkontinans ve halk sağlığı fizyoterapisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Frinckle M. Physiotherapy and primary health care: evolving opportunities 2005,
Engaging primary health care report of primary health care working party 2010.
Changes in Physiotherapy Utilization in One Workforce: Implications for Accessibility among Canadian Working-Age Adults HEALTHCARE POLICY Vol.6 No.3, 2011
Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığında Örgütlenme kayıtları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Saha çalışması
3. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav bir laboratuar sınavı ve iki yazılı sınavdan oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 10 1 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111111
ÖK.2111111111
ÖK.3111111111
ÖK.4111111111
ÖK.5111111111