DERS ADI

: ERİŞKİNDE SENSORİ-MOTOR FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5072 ERİŞKİNDE SENSORİ-MOTOR FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT YEŞİM ŞENGÜL

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Erişkinlerde en sık görülen nörolojik sistem hastalıklarında etiyoloji, patoloji, semptomatoloji ve prognozun tanımlanması için motor ve duyu fonksiyonlarının incelenmesi, bununla ilgili olarak, fonksiyonel problemlerin saptanması, probleme yönelik değerlendirme ve tedavi prensiplerinin belirlenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erişkin nörolojik sistem işleyiş mekanizmasını bilir.
2   Motor ve duyu fonksiyonlarının ilişkisini bilir .
3   Motor ve duyu fonksiyon kayıplarıyla ilgili olan hareket bozukluklarını bilir.
4   Motor ve duyu ile ilgili olan fonksiyon kayıplarında değerlendirme yöntemlerini bilir
5   Motor ve duyu ile ilgili olan fonksiyon kayıplarında tedavi yöntemlerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve konu paylaşımı
2 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor bozukluklar ve tedavi prensipleri
3 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor bozukluklar ve tedavi prensipleri
4 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor bozukluklar ve tedavi prensipleri
5 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi
6 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi
7 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori-motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi
8 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori- motor fonksiyonların eğitimi
9 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori- motor fonksiyonların eğitimi
10 Erişkinlerde görülen nörolojik hastalıklarda sensori- motor fonksiyonların eğitimi
11 Kanıta dayalı çalışmalar
12 Kanıta dayalı çalışmalar
13 Kanıta dayalı çalışmalar
14 Kanıta dayalı çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hodapp RM, Development and Disabilities: Intellectual, Sensory and Motor Impairments (Paperback), 1998.

Simion F,Butterworth G.The Development Of Sensory, Motor And Cognitive Capacities In Early Infancy: From Sensation To Cognition, Taylor & Francis, 1998.

Susan Fowler, Sensory Stimulation: Sensory-Focused Activities for People with Physical and Multiple Disabilities (JKP Resource Materials) [Paperback], 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51111111