DERS ADI

: STROK VE FİZYOTERAPİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5076 STROK VE FİZYOTERAPİSİ SEÇMELİ 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BİLGE KARA

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sıklıkla görülen strokda etiyoloji, patolojiyi anlamak, hastalık semptomları ve oluşabilecek sekonder problemleri incelemek, probleme yönelik değerlendirme ve tedavi prensiplerini belirlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Strok etyoloji, risk faktörleri ve patofizyolojiyi bilir.
2   Strokun semptomlarını ve oluşabilecek problemleri bilir.
3   Strokta fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini bilir.
4   Strokta uygulanan fizyoterapi yöntemlerini bilir
5   Hasta ve ortam güvenliğini bilir ve sağlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Strokun epidemyolojisi, patofizyolojisi, nörofizyolojisi, nöroimajing, ve strok iyileşmesini etkileyen mekanizmalar
2 Strokda tedavilerin nörofizyolojik temeli, apraksi, afazi, konuşma ve yutma bozuklukları, görsel, okulamotor ve vestibuler defisitler
3 Post-strok ağrısı, sensorimotor etkilenim ve tedavileri, strok sonrası lokomotor iyileşme paternleri, task-oriented eğitim
4 Post-strok ağrısı, sensorimotor etkilenim ve tedavileri, strok sonrası lokomotor iyileşme paternleri, task-oriented eğitim
5 Strok sonrası yürümenin ve dengenin iyileşmesi ve rehabilitasyonu, dekondüsyonun önlenmesi
6 Spastisitenin fizyolojisi ve tedavisi, omuz ağrısı ve diğer muskuloskeletal komplikasyonlar
7 Spastisitenin fizyolojisi ve tedavisi, omuz ağrısı ve diğer muskuloskeletal komplikasyonlar
8 Depresyon ve diğer nöropsikiatrik ve sekonder komplikasyonlar, yorgunluk ve uyku bozuklukları ve bunların önlenmesi
9 Depresyon ve diğer nöropsikiatrik ve sekonder komplikasyonlar, yorgunluk ve uyku bozuklukları ve bunların önlenmesi
10 Motor iyileşmede teknolojik yardımlar
11 Motor iyileşmede teknolojik yardımlar
12 Ortotik tedavi, alternatif ve tamamlayıcı tedaviler
13 Literatür tartışması
14 Literatür tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Elektronik dergi ve kitaplar
Referanslar: Gillen G.Stroke Rehabilitation: A Function-Based Approach (Hardcover)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirmeler derse katılımdan verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DKL DerseKatılım
2 BNS Başarı DKL

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeler derse katılımdan verilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 3 42
Örnek olay çalışması 14 2 28
Ödev Hazırlama 10 2 20
Sunum Hazırlama 14 2 28
Proje Hazırlama 2 6 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.4111111
ÖK.511