DERS ADI

: NÖROLOJİK FİZYOTERAPİDE ORGANİZASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5080 NÖROLOJİK FİZYOTERAPİDE ORGANİZASYON SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders organizasyon kavramı ve nörolojik fizyoterapide organizasyon yapısının öğretilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörolojik fizyoterapinin sağlık sistemindeki yeri ve organizasyon şekillerini bilir
2   Nörolojik fizyoterapide kullanılan kalite, risk yönetimi, koruyucu yöntemleri ve dökümantasyon yöntemleri bilir
3   Nörolojik fizyoterapide multisipliner ekip içinde etik prensipler doğrultusunda çalışır
4   Multidisipliner ekip çalışması içinde bireye özgü nörolojik fizyoterapi değerlendirmesini yapar ve tedavi programını planlar
5   Meslek içi sürekli eğitim yöntemlerini bilir ve uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Sağlık sisteminde nörolojik fizyoterapinin yeri
3 Nörolojik fizyoterapide organizasyon
4 Nörolojik fizyoterapide koruyucu ve sağlığı geliştirici fizyoterapi yöntemleri
5 Nörolojik fizyoterapide profesyonellik ve etik
6 Nörolojik fizyoterapide zaman yönetimi teknikleri
7 Nörolojik fizyoterapide kalite ve risk yönetimi
8 Nörolojik fizyoterapide kanıta dayalı yöntemler
9 Nörolojik fizyoterapide dokümantasyon
10 Nörolojik fizyoterapide multidisipliner çalışma ve iletişim
11 Nörolojik fizyoterapide alanında fizyoterapi organizasyon örnekleri
12 Nörolojik fizyoterapi çalışma alanları, iş yeri yönetimi
13 Nörolojik fizyoterapide meslek içi sürekli eğitim
14 Literatür çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Health Organizations: Theory, Behavior, and Development
(James A. Johnson)
2- Strategic Management of Health Care Organizations
(Linda E. Swayne, W. Jack Duncan and Peter M. Ginter)
DEÜ Kütüphanesi, elektronik dergi ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40+ FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40+ BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav bir laboratuar sınavı ve iki yazılı sınavdan oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.51