DERS ADI

: GÖSTERGE KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3138 GÖSTERGE KURAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR REŞAT LEVENT AYSEVER

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Göstergenin ne olduğunu, gösterge çeşitlerini ve gösterge kuramlarını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sununda öğrenci, göstergenin ne olduğunu bilir
2   Gösterge çeşitlerini sınıflandırabilir
3   Gösterge kuramları arasında bağlantı kurabilir
4   Karşılaştığı bir gösterge görüşünü değerlendirebilir
5   Göstergenin ne olduğunu, gösterge çeşitlerini ve belli başlı gösterge kuramlarını başkalarına anlatabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gösterge nedir
2 Gösterge çeşitleri
3 Klasik gösterge kuramları
4 Klasik gösterge kuramları
5 Klasik gösterge kuramları
6 Çağdaş Gösterge kuramları: Peirce
7 Çağdaş Gösterge kuramları: Peirce
8 Ara sınav
9 Çağdaş Gösterge kuramları: Saussure
10 Çağdaş Gösterge kuramları: Saussure
11 Çağdaş Gösterge kuramları: Saussure
12 Çağdaş Gösterge kuramları: Derrida
13 Çağdaş Gösterge kuramları: Derrida
14 Çağdaş Gösterge kuramları: Derrida

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mehmet Rifat, Göstergebilimin ABC si (Say Yay.), Taylan Altuğ, Dile Gelen Felsefe (Yapı Kredi Yayınları), Noam Chomsky, Zihin ve Dil (Ayraç Yayınları), Betül Çotuksöken, Felsefi Söylem Nedir (İnkılâp Kitabevi), Arda Denkel, Anlamın Kökenleri (Metis Yayınları), Teo Grünberg, Anlam Kavramı Üzerine Bir Deneme (Yapı Kredi Yayınları). Platon, Kratylos (Remzi Kitabevi), Ferdinand de Saussure, Genel Dilbilim Dersleri (Türk Dil Kurumu Yayınları), John R. Searle, Söz Edimleri Kuramı (Ayraç Yayınları), Nermi Uygur, Dilin Gücü (Yapı Kredi Yayınları), Ludwig Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophicus (Metis Yay.).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1553
ÖK.2424
ÖK.3354544
ÖK.44445
ÖK.52554