DERS ADI

: 19. YÜZYILDA FELSEFE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3003 19. YÜZYILDA FELSEFE ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KUBİLAY AYSEVENER

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 19. yüzyılın kültürel yapısını ele almak ve bu dönemde ortaya çıkan felsefİ düşünceleri incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, 19. yüzyıldaki felsefi yönelimin özgün yanını bilebilecek,
2   19. yüzyıldaki felsefi yönelimin özgün yanını kavrayabilecek,
3   Dönemin felsefi yaklaşımının insanlık tarihi içindeki konumunu çözümleyebilecek,
4   Dönemin felsefi yaklaşımının insanlık tarihi içindeki konumunu değerlendirebilecek,
5   Bu değerlendirme sonrasında edindiği bilgileri çağdaş sorunlara uyarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 19. yüzyılın tarihsel özellikleri
2 19. yüzyılın önemli felsefi kavramları
3 19. yüzyılın önemli filozofları
4 Fichte nin felsefesine giriş
5 Fichte nin bilim öğretisi kavramı
6 Fichte nin bilim öğretisi kavramı (devam)
7 Fichte nin etik anlayışı
8 Ara sınav
9 Hegel felsefesine giriş
10 Hegel felsefesinin genel yapısı
11 Hegel de fenomenoloji ve felsefe ayrımı
12 Fenomenolojik sürecin başlangıç noktası: doğal bilinç
13 Doğal bilincin aşamaları
14 Doğal biliçten özbilince geçiş, Özbilincin aşamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bedia AKARSU (1999). Çağdaş Felsefe Akımları, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
2. Baykuş Hegel sayısı, Mayıs 2008, sayı: 2, İstanbul: Alef Yayınevi.
3. Tülin BUMİN (2001). Hegel, İstanbul: Yapı Kredi Yayıncılık.
4. Tülin BUMİN (der. ve çev.) (1993). Hegel'i Okumak, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
5. HEGEL, Tinin Görüngübilimi (2004). çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi.
6. Hegel ve Aydınlanma Yüzyılı (2002). çev. Hüsen Portakal, İstanbul: Cem Yayınevi.
7. Eyüp Ali KILIÇASLAN-Güçlü ATEŞOĞLU (yay. haz.) (2006). Fichte, Ankara: Doğu-Batı Yayınları.
8. Doğan ÖZLEM-Güçlü ATEŞOĞLU (yay. haz.) (2006). Tarih Felsefesi Seçme Metinler, Ankara: Doğu-Batı Yayınları.
9. Allen W. WOOD (2006). Fichte'nin Hukuk ve Etik Felsefesi , Eyüp Ali Kılıçaslan-Güçlü Ateşoğlu (yay. haz.) Fichte, Ankara: Doğu-Batı Yayınları içinde.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Tartışma
4. Kavramsal Çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ödev, ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Bireysel Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Diğer 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.24444
ÖK.345
ÖK.45554
ÖK.544