Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT GÜLAY DİRİK |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, klinik psikoloji alt alanındaki tüm uygulama ve etkinliklerde psikologun rolü, görevleri ve sorumluluklarının, yaygın etik ikilemlerin, etik ilke ve kuralların gözden geçirilmesi, uluslararası ve ülkemizdeki etik yönetmeliklerin incelenmesi, etik karar verme sürecinin örneklendirilmesidir.Bu dersin amacı, TPD ve APA nın psikoloji mesleği etik ilkelerinin tanıtılması ve etik ilke ve prensipleri öğrencilerin profesyonel kimliği ile bütünleştirmesini sağlamaktır. Klinik Psikoloji alanında çoğunlukla karşılaşılan etik ikilemler incelenecek ve etik ikilemlerde etik karar verme süreci gözden geçirilicektir. Bu amaçla çeşitli vaka örnekleri incelenecektir. Özet olarak, bu derste uluslararası ve ülkemizdeki etik yönetmelikleri incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
* Knapp, S. J. & VandeCreek, L. D. (2010). Psikologlar için pratik etik: Pozitif yaklaşım (çev. M. Yılmaz, T. F. Karahan, S. Balcı Çelik & M. E. Sardoğan). Ankara: Mentis Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulay.dirik@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|