DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 2017 MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amaçlarından biri öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliği kavratarak matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmelerini sağlamaktır. Bir diğer amaç geleceğin öğretmenlerine matematik ve onun öğretimine yönelik temel düzeyde araştırma yapabilme bilgisi ve becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrama.
2   Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrama.
3   Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme.
4   Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları kavrama.
5   Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme.
6   Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 - Bilim nedir - Araştırma ve bilimsel araştırma nedir - Araştırmanın ve bilimsel araştırmanın önemi ve gerekliliği.
2 - Bilimsel eserler, ürünler nelerdir - Nasıl üretilir Nasıl Yayımlanır Nasıl ulaşılır - Bir bilimsel araştırmanın genel yapısının tanıtılması.
3 Basılı ve elektronik ortamlarda bilimsel eserlere yönelik tarama yapma ve yararlanma yöntemlerinin tanıtılması. - Ulusal veri tabanlarında tarama yapma. - Uluslararası veri tabanlarında tarama yapma.
4 Ortaöğretim Mat. Dersi Öğretim Programları ve Özel Alan Yeterlikleri perspektifinden araştırmaya bakış.
5 - Bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar - Nicel araştırma paradigması - Nitel araştırma paradigması ve iki paradigmanın karşılaştırılması
6 Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar - Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları - Korelasyonel Araştırmaları
7 Araştırma Türlerine Genel Bakış - Tarama Araştırmaları - Eylem Araştırmaları - Etnografik Araştırmalar - Meta-Analiz Çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
10 Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
11 Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi)
12 Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi)
13 Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Araştırma Makaleleri)
14 Yıl sonu proje çalışmalarının değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-- Modern Araştırmacı (2008), Jacques Barzun & Henry F. Graff, Tübitak Yayınları.
-- Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (2010), Salih Çepni, KTÜ, Fatih Eğitim Fakültesi Yayınları.
-- Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2008), Şener Büyüköztürk ve ark, Pegama Yayınları.
-- Key Ideas in Educational Research (2006), David Scott & Marlene Morrison, Continuum.
-- Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri, Cengiz Alacacı ve ark. MEB.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları, sunuş yoluyla öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve projeler küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12407
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse katılım/ Yüz yüze etkileşim 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Ödev hazırlama 10 1 10
Sunum hazırlama 3 1 3
Diğer (Proje) 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5555
ÖK.6555