DERS ADI

: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGİ 1056 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının psikolojinin tanımı, kapsamı, temel kuramları, bireyin gelişimsel özellikleri hakkında bilgilenmesini ve bu bilgileri meslek alanıyla bütünleştirmesini sağlamak, öğretmen adaylarına kendilerine, meslek alanlarına ve gelecekteki öğrencilerine yönelik gelişimsel açıdan bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojinin tanımını, alt alanlarını ve temel kuramları kavrayabilme
2   Eğitim ile psikolojiyi ilişkilendirebilme
3   Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme
4   Kuramlara göre gelişim aşamalarını analiz edebilme
5   Gelişim psikolojisi kuramlarını meslek alanıyla ve milli eğitimin gereklilikleriyle bütünleştirebilme
6   Gelişim dönemi özellikleriyle eğitim içeriklerini, öğretim yöntemlerini düzenlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojinin Tanımı, Alt Alanları ve Araştırma Yöntemleri, Eğitim ve Psikoloji İlişkisi
2 Psikolojinin Temel Kuramları
3 Gelişim Psikolojisinin İçeriği, Temel Kavramlar
4 Gelişimi Etkileyen Etmenler
5 Gelişimin İlkeleri ve Gelişim Görevleri Kuramı
6 Bedensel Gelişim
7 Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı
8 Ara Sınav
9 Dil Gelişimi Kuramları
10 Freud'un Kişilik Gelişimi Kuramı
11 Erikson'ın Psikososyal Gelişim Kuramı
12 Hümanist Kişilik Kuramları
13 Duygusal ve Sosyal Gelişim
14 Ahlak gelişimi
15 Yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi, Engin Deniz (Edt), Maya Akademi Yayıncılık, 2010
Çocuk ve Ergen Gelişimi, M. J. Gander & H. W. Gardiner, İmge Kitabevi, 2004;
Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, Gazi Kitabevi, 2001;
Gelişim Psikolojisi, B.Y. İnanç, M. Bilgin & M. Kılıç Atıcı, Nobel Kitabevi, 2004.
Eğitim Psikolojisi, Alim Kaya (Edt.), Pegem Akademi ,2011
Gelişim Psikolojisi, Yargı Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.132
ÖK.232
ÖK.332
ÖK.433
ÖK.533
ÖK.633