DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 3016 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik dersi öğretim programında yer alan öğrenme etkinliklerini, matematiksel öğrenme etkinliklerini ve türlerini tanıtmak ve öğretmen adaylarının farklı matematiksel kavramlara yönelik matematiksel öğrenme etkinlikleri oluşturmalarını sağlamak, öğretmen adaylarının öğrencilerin gelişimlerini belirlemede ve çalışmalarını değerlendirmede kullanılabilecekleri ölçme-değerlendirme aracı geliştirmelerini sağlamak ve bunlara eleştirel bir bakış açısı kazandırmak, problem çözme ve stratejilerini tanıtarak farklı problemlerin değişik yollarla çözümünü tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlik kavramına ilişkin bakış açısı kazanabilme.
2   Ortaöğretim matematik dersi öğretim programına ait öğrenme ve alt öğrenme alanlarına yönelik olarak farklı düzeylerde etkinlik hazırlayabilme.
3   Her öğrenme alanıyla ilgili olarak rutin ve rutin olmayan problemler hazırlayabilme.
4   Problemleri aşamalı bir şekilde çözebilme ve rutin olmayan problemleri uygun stratejileri kullanarak çözebilme.
5   Öğrenci çalışmalarını ölçme amacıyla ölçme araçları geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme alanları ve alt öğrenme alanlarındaki etkinlikleri inceleme ve değerlendirme
2 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
3 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
4 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
5 Matematiksel öğrenme etkinlikleri, türleri, özellikleri ve örnekleri
6 Matematiksel öğrenme etkinlikleri geliştirme süreci ve örnek uygulamalar
7 Matematiksel öğrenme etkinlikleri geliştirme süreci ve örnek uygulamalar
8 Arasınav
9 Problem, problem türleri, problem çözme süreci
10 Problem çözme stratejileri ve uygulamaları
11 Öğrenme alanlarıyla ilgili problem hazırlama
12 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
14 Matematik dersi öğretim programındaki öğrenme alanlarından seçilen kavramlara ilişkin etkinlik tasarlanması ve ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik Öğretimi, M. Altun, Aktüel.
Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12429
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 7 1 7
Final sınavına hazırlık 7 2 14
Ödev hazırlama 7 3 21
Sunum hazırlama 7 2 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.144535353
ÖK.254335545355
ÖK.34552253555
ÖK.44542253555
ÖK.535325535553