DERS ADI

: MAT.KAVRAM YANILGILARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 4018 MAT.KAVRAM YANILGILARI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematiksel kavram yanılgılarının neler olduğunun farkındalığını yaratıp bu yanılgılara yönelik uygun önlemler almalarını sağlamak ve çözüm önerileri sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklayabilme.
2   Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olma.
3   Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklayabilme.
4   . Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirebilme.
5   Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram yanılgısı nedir Kavram yanılgısı ve hata arasındaki farklar nelerdir
2 Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve pedagojik nedenleri ve bunlara yönelik genel anlamda çözüm önerileri
3 Üslü ve köklü sayılar konularında yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
4 Fonksiyonlar konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
5 Lise öğrencilerinin trigonometri konusunda yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
6 Olasılık ve istatistik öğrenme alanında karşılaşılan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
7 Matematiksel tümevarımda karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
8 Ara Sınav
9 Lise öğrencilerinin limit ve süreklilik konularındaki yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
10 Türev konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
11 İntegral konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
12 Lineer cebir ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
13 Çokgenler ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
14 Uzay geometri ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Bingölbali, E., Özmantar, M.F. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.33533532
ÖK.43533532
ÖK.5453353