DERS ADI

: MAT.SEÇ.KONULAR VE ÖĞRETİMİ L

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 4019 MAT.SEÇ.KONULAR VE ÖĞRETİMİ L SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Analiz ve cebirin temel kavramlarının öğretiminin nasıl yapılacağını öğretmek; öğretmen adaylarının analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin anlayışlarını geliştirmek ve yanılgılarını gidermek, analizin ve cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişiminin ve günlük yaşam örneklerinin öğretimde nasıl kullanılabileceğini ortaya çıkarmak, analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin farklı ölçme araçları geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analizin ve cebirin temel kavramlarının öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenebilme.
2   Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin öğretmen adaylarının anlayışlarını geliştirebilme
3   Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin kavram yanılgılarının neler olduğunu öğrenebilme ve öğretmen adaylarının olası kavram yanılgılarını giderebilme.
4   Analizin ve cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimini ve günlük yaşam örneklerini öğretimde kullanabilme.
5   Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin öğretim programının gerektirdiği farklı ölçme araçları geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin anlayış geliştirmek
2 Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin anlayış geliştirmek
3 Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin anlayış geliştirmek
4 Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin olası kavram yanılgılarını öğrenme ve giderilme yollarını tartışmak
5 Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin olası kavram yanılgılarını öğrenme ve giderilme yollarını tartışmak
6 Analizin ve cebirin temel kavramlarının öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler
7 Analizin ve cebirin temel kavramlarının öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler
8 Ara Sınav
9 Analizin ve cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimi
10 Analizin ve cebirin temel kavramlarının günlük yaşam örnekleri
11 Analizin ve cebirin temel kavramlarının günlük yaşam örnekleri
12 Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının gerektirdiği farklı ölçme araçlarının geliştirme
13 Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının gerektirdiği farklı ölçme araçlarının geliştirme
14 Öğretmen adaylarının fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel ve integral kavramlarından ya da cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretiminde kullanabilecekleri tüm yaklaşımlara ilişkin planlamaları ve tartışılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (2008), Adnan Baki, Harf Yayıncılık.
Liselerde Matematik Öğretimi (2009), Murat Altun, Aktüel Yayınları
Özmantar, M, F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2008). Matematiksel Kavram Yanılgıları Ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15554554453552442
ÖK.255545544535252442
ÖK.34442434
ÖK.4333534
ÖK.5253452