DERS ADI

: MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN KİMLİK GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 4031 MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN KİMLİK GELİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

En temel anlamıyla Matematik öğretmeni kimdir ve Matematik öğretmeni ne yapar sorularını kapsayan matematik öğretmenlerine yönelik kimlik kavramını öğretmen adaylarına fark ettirmek, matematik öğretmeninin kimliğini bilgi, inanç ve uygulamalar bağlamında ele alarak tanıtmak ve matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik kimliğinin gelişimini desteklemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen adaylarına matematik öğretmenlerine yönelik kimlik kavramını fark ettirebilme.
2   Matematik öğretmeninin kimliğini bilgi boyutuyla tanımlayabilme ve değerlendirebilme.
3   Matematik öğretmeninin kimliğini inanç boyutuyla tanımlayabilme ve değerlendirebilme.
4   Matematik öğretmeninin kimliğini öğretim uygulamaları boyutuyla tanımlayabilme ve değerlendirebilme.
5   Matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik kimliğinin gelişimini destekleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik Öğretmeni kimdir sorusuna yanıt aramak.
2 Matematik öğretmeni ne yapar sorusuna yanıt aramak.
3 Matematik öğretmenlerine yönelik kimlik kavramına ilişkin anlayış geliştirmek
4 Matematik öğretmenlerine yönelik kimlik kavramına ilişkin anlayış geliştirmek
5 Matematik öğretmeninin kimliğini bilgi boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
6 Matematik öğretmeninin kimliğini bilgi boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
7 Matematik öğretmeninin kimliğini inanç boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
8 Ara Sınav
9 Matematik öğretmeninin kimliğini bilgi boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
10 Matematik öğretmeninin kimliğini öğretim uygulamaları boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
11 Matematik öğretmeninin kimliğini öğretim uygulamaları boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
12 Matematik öğretmeninin kimliğini öğretim uygulamaları boyutuyla tanımlamak ve değerlendirmek
13 Matematik öğretmenlerinde kimlik gelişimi nasıl sağlanır
14 Matematik öğretmenlerinde kimlik gelişimine yönelik uygulamalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğretmenlik kimliği ve identity anahtar kelimelerini içeren kitaplar, makaleler ve tezler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15554554453555442
ÖK.255545544535255442
ÖK.3444543544
ÖK.4333535535555554
ÖK.5555345535553555532