DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 3015 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının okul matematiği ve teorik matematik arasındaki farkları ve ilişkileri kavrayabilmesi ve matematik öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve teknikleri tanımaları amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kavramsal gelişimlerini izleyebilmeleri ve teşhis edebilmelerine yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılması bir diğer amaçtır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul matematiği ve bilim olarak matematik arasındaki ilişkileri ve farklılıkları anlama.
2   Öğrenme-öğretme alanındaki temel kavramları (öğrenme, öğretme, öğrenme alanı, öğrenme kuramı, strateji, yöntem, teknik, kazanım, etkinlik, yıllık plan, ölçme-değerlendirme, vb) ve aralarındaki ilişkileri kavrama.
3   Ülkemizdeki ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının dayandığı kuramsal anlayış ve öğrenme yaklaşımını kavrama.
4   Matematiğin eğitiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerini bilme ve onlara yönelik uygulamalar yapabilme.
5   Ortaöğretim düzeyinde bir öğrencinin kavramsal gelişimini izleyebilme ve değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik nedir Matematiksel bilgi nasıl üretilir
2 Okul matematiği, teorik matematik ve matematik eğitimi alanları ve bunlar arasındaki etkileşim.
3 Öğrenme-öğretme alanındaki temel paradigmalar ve sınıfta öğrenme kuramlarına genel bakış.
4 Ülkemizdeki matematik öğretim programlarında yaşanan paradigma ve yaklaşım değişikliği.
5 Bazı temel kavramlar (öğrenme, öğretme, öğrenme alanı, öğrenme kuramı, strateji, yöntem, teknik, kazanım, etkinlik, yıllık plan, öğrenme aracı, kavramsal öğrenme, ölçme-değerlendirme, vb) üzerine tartışma.
6 Öğretimin sürecinin planlaması sürecine kısaca bakış, yılık plan ve ders planı örneklerinin incelenmesi.
7 Matematiksel Öğrenme Etkiliği (MÖE) kavramı, örnekleri ve temel özellikleri.
8 Arasınav
9 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
10 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
11 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
12 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
13 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
14 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (2008), Adnan Baki, Harf Yayıncılık.
--Liselerde Matematik Öğretimi (2009), Murat Altun, Aktüel Yayınları
--Matematik Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı (2011), MEB.
--Öğretim İlke ve Yöntemleri (2011), (Eds.) Mehmet Arslan, Anı Yayıncılık.
--Öğretim İlke ve Yöntemleri (2007), Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, örnek olay çalışması, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse katılım/ Yüz yüze etkileşim 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 3 10 30
Sunum hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1543323
ÖK.2543323
ÖK.3543323
ÖK.4543323
ÖK.554523243