DERS ADI

: ALAN EĞT. BİLİŞİM TEK. KUL. LL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 4024 ALAN EĞT. BİLİŞİM TEK. KUL. LL ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bilişim teknolojileri ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitiminin gerçekleştirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde kullanılabilecek özel yazılımların derste nasıl kullanabileceğinin farkında olma.
2   Bilgisayar cebir sistemlerinin ve dinamik geometri yazılımlarının matematik eğitiminde kullanılmasına yönelik uygun öğretim materyali hazırlayabilme.
3   Grafik hesap makinelerinin matematik eğitiminde kullanabilme.
4   İnternetteki her türlü ortamın matematik eğitiminde kullanabilme.
5   Bilişim teknolojileri ile ilgili tasarlanan bir dersi yürütebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cabri 3D yazılımının matematik eğitiminde kullanımı ve uygulamaları
2 Cabri 3D yazılımının matematik eğitiminde kullanımı ve uygulamaları
3 Cabri 3D yazılımının matematik eğitiminde kullanımı ve uygulamaları
4 Cabri 3D yazılımı ile uygun ve etkili bir öğretim materyali geliştirme üzerine öğrenci sunumlarının tartışılması
5 Bilgisayar Cebir Sistemlerinin matematik eğitiminde kullanımı
6 Diğer dinamik geometri yazılımları ve bilgisayar cebir sistemleri ile uygun ve etkili bir öğretim materyali geliştirme için öğrenci sunumlarının tartışılması
7 Ara Sınav
8 Grafik hesap makinelerinin kullanımı
9 Grafik hesap makinelerinin kullanımı
10 Grafik hesap makinesi kullanılarak matematik öğretimine katkı sağlayan en uygun ve etkili materyal
11 Grafik hesap makinesi kullanılarak matematik öğretimine katkı sağlayan en uygun ve etkili materyal hazırlama üzerine öğrenci sunumlarının tartışılması
12 İnternette blog, tartışma ortamları, sosyal paylaşım ortamları vb. uygulamaların matematik eğitiminde kullanımı
13 İnternette blog, tartışma ortamları, sosyal paylaşım ortamları vb. uygulamaların matematik eğitiminde kullanımı
14 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. 2002; Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Ceren Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-Cevap, Tartışma, Grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, bilişim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlama şeklinde gerçekleştirilebilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 2 25 50
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13355
ÖK.23355
ÖK.33355
ÖK.43355
ÖK.53355