DERS ADI

: GNK SEÇ. II (MESLEK ETİĞİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3036 GNK SEÇ. II (MESLEK ETİĞİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste etik kavramının kuramsal temelleri, etiğin, evrensel ve bireysel özgürlük boyutunun önemi, evrensel etik ilkeler ve değerler, etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, etik dışı davranışların ussallaştırılması, mesleki etik, öğretimde etiksel ikilemler, eğitimde etik ve etik eğitimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavramlarını tanımlayabilme
2   Evrensel etik ilkeler ve değerleri tanımlayabilme
3   Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavram ve kuramlarını yorumlamak, ilişkilendirebilme
4   Evrensel etik ilkeler ve değerleri yorumlayabilme
5   Mesleki etik ilkeleri eğitimin farklı uygulama alanlarına uyarlayarak yorumlama ve örnekleyebilme
6   Eğitimde etik ilkeleri (öğretimsel ve yönetsel) irdeleyebilme
7   Eğitimde etik ilkeleri (öğretimsel ve yönetsel) formüle edebilme
8   Eğitimde etik ilkeleri (öğretimsel ve yönetsel) değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2 Etik nedir Temel kavramlar, felsefi temelleri ve önemi
3 Etik yaklaşımın temelleri: Başlıca etik kuramları
4 Meslek etiğine giriş: Meslek kavramı, etiğe uygun karar verme, Meslek etiğinin kodları
5 Mesleki yetkinlik ve yeterlilik ve sorumluluk ilkesi Yararlı olmak ve zarar vermeme ilkesi
6 Bilimsel Araştırma ve yayınlarda etik ilke ve kurallar
7 Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması
8 Ara sınav
9 Eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik
10 Eğitim çalışanları ve etik
11 Öğrencilerin, Velilerin etik hak ve sorumlulukları
12 Okulların toplumsal sorumlulukları
13 Eğitim denetiminde etik ilkeler
14 Türk eğitim sisteminde etik sorunlar ve nedenleri
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Haynes,F. (2002), Eğitimde Etik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, The ethical school kitabından çeviren Semra Kunt Akbaş, ISBN 975-539-351-X
Arslan, M. (2001). İş ve Meslek Ahlakı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Dedeoğlu, G. (2001). Etik ve Bilişim. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği Yayınları. Aydın,İ. P. (2002), Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem A Yayıncılık, 3.Baskı, İstanbul, ISBN 975-6802-42-01
Atayman,V. (2005), Etik , Donkişot Yayınları, Temel Kültür ve Düşünce Dizisi, ISBN:9756511354, 83s.
Cevizci,A. (2002), Etiğe Giriş, Felsefe Dizisi 20.Kitap,Paradigma Yayınları, İstanbul, ISBN 975-7819-26-3


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, aktif-işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Ödev hazırlama 1 3 3
sunum hazırlama 8 1 8
Diğer (lütfen belirtiniz) 8 1 8
final sınavı 1 2 2
vize sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.125
ÖK.225
ÖK.325
ÖK.425
ÖK.525
ÖK.625
ÖK.725
ÖK.825