DERS ADI

: GNK. SEÇ. II (ALAN EĞT VE YENİ MEDYA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3044 GNK. SEÇ. II (ALAN EĞT VE YENİ MEDYA) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adaylarının yeni medya ve ona yönelik yeni ya da değişen kavramları algılaması ve yeni medya olanaklarından alan öğretiminde yararlanma yollarını bilme ve örnek uygulamalar geliştirebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medya ve yeni medya kavramlarını ve etkileşim alanlarını kavrama.
2   Alan eğitiminde yeni medya ürünlerinden yararlanma yollarını kavrama.
3   Medya iletişim araçları ve yeni medya ürünlerinden alan eğitiminde yararlanma yollarına yönelik inceleme ve araştırmalar yapabilme.
4   Alan eğitimi ve medya arasındaki etkileşim alanlarından yararlanarak öğretimsel uygulamalar geliştirebilme ve bunları uygulayabilme / sunabilme.
5   Alan eğitimi ve medya arasındaki etkileşim alanlarından yararlanarak geliştirilen öğretimsel uygulamaları değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni medya nedir Yeni medyanın temel kavramları ve sunduğu olanaklar nelerdir
2 Yeni medyada var olan alanlar ve bunların etkileşimi. Medya okuryazarlığı.
3 Günümüz alan eğitimi yaklaşımları içerisinde medyanın yeri ve rolü.
4 Alan eğitimine yönelik sosyal paylaşım ağlarının ve bu ağlarda kullanılan uygulamaların değerlendirilmesi.
5 Alan eğitimine yönelik sanal günlükleri ve blogların incelenmesi.
6 Android ve IOS sistemlerinde bulunan öğretime yönelik aplikasyonların ve kullanım alanlarının incelenmesi.
7 Dijital oyunların eğitim-öğretime yansıması ve eğitsel oyunlar.
8 Ara Sınav
9 Bulut sistemleri ve web de öğretim amaçlı sayfa tasarımı.
10 Alan ve alan eğitimine yönelik web içeriklerinin ve online ders sistemlerin incelenmesi.
11 Öğrenme Yönetim Sistemlerine genel bakış.
12 Web tabanlı öğrenme araçlarına genel bakış.
13 Web tabanlı öğrenme araçlarına genel bakış.
14 Araştırma ödevlerinin sunulması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı, (2007), TTK, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
Winthrop, R. & Smith, M.S. (2012). A New Face of Education, Bringing Technology into the Classroom in the Developing Word, Brooke Shearer Working Paper Series.
Dijital İletişim ve Yeni Medya, (2013). (Ed.) M.C. Öztürk. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Yayın No. 1911.
Asrak Hasdemir, T. (2012). Gelenekselden Yeni Medya Okuryazarlığına: Türkiye Örneğinde Bir Değerlendirme, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 23-40.
Mahnegar, F. (2012). Learning Management System, International Journal of Business and Social Science, 3(12), 144-150.
TED Ideas Worth Spreading, http://www.ted.com/
The Future Channel, http://www.thefutureschannel.com/
Liu, M., Horton, L., Olmanson, J. & Toprac, P.A. Study of Learning and Motivation in A New Media Enriched Environment for Middle School Science.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12429
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 3 1 3
Proje Hazırlama 4 1 4
Ödev Hazırlama 4 1 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1555555
ÖK.2545555
ÖK.3555553
ÖK.455555
ÖK.5555