DERS ADI

: TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 3001 TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nin jeolojik ve jeomorfolojik evriminin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de çeşitli yaş ve özeliklerdeki kayaçların oluşumları ve dağılışlarını öğrenebilme
2   Türkiye de çeşitli jeolojik zamanlarda meydana gelen yer hareketleri ve iç kuvvetlerin Türkiye nin şekillenmesindeki rollerini öğrenebilme
3   Dış kuvvetlerin, dış etken ve süreçlerin Türkiye nin şekillenmesindeki rollerini öğrenebilme
4   Türkiye nin ana yer şekillerini (dağ, ova, plato), aşınım ve birikim şekillerini ve dağılışlarını öğrenebilme
5   Türkiye nin topoğrafik özelliklerini (eğim, yükselti vb) öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de çeşitli jeolojik zamanlara ait araziler ve dağılışları
2 Türkiye deki yer hareketleri (orojenik hareketler)
3 Türkiye deki yer hareketleri (epirojenik hareketler/neotektonik hareketler).
4 Ülkemizde sık görülen depremlerin nedenleri, çeşitli derecede deprem bölgeleri, tarih boyunca ülkemizde meydana gelen depremler ve depremden korunma yolları, alınması gereken tedbirler.
5 Türkiye'nin topoğrafik özellikleri, eğim sınıfları ve yükselti basamakları ve kapladıkları alanlar.
6 İç kuvvetlerin Türkiye'nin şekillenmesindeki rolleri, Türkiye de volkanizma ve volkanizma tipleri
7 Dış kuvvetlerin Türkiye'nin şekillenmesindeki rolleri
8 ARA SINAV
9 Türkiye'nin başlıca yeryüzü şekilleri (orojenik, tektonik ve volkanik dağlar)
10 Türkiye'nin başlıca yer yüzü şekilleri (tektonik ovalar)
11 Türkiye'deki deltalar ve delta ovaları
12 Türkiye'de karst topoğrafyası, çeşitli plato tipleri ve dağılışları
13 Türkiye'de glasiyal şekiller. Türkiye de yapıya bağlı topoğrafya şekilleri
14 Arazi inceleme gezisi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İ., (2000). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. E.Ü. Basımvevi, Bornova.
Atalay, İ., Mortan, K., (2010). Türkiye Bölgesel Coğrafyası (4. Baskı). İnkilap Kitapevi, İstanbul.
Atalay, İ., (1987). Türkiye Jeomorfolojisine Giriş. E.Ü. Ed. Fak. Yay. No 9, İzmir.
Erinç, S., (1982). Jeomorfoloji I. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 2931, İstanbul.
Erinç, S., (1971). Jeomorfoloji II. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 1628, İstanbul.
Yalçınlar, İ., (1969). Strüktüral Morfoloji II. İ.Ü. Yay. No: 878, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Arazi çalışması 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14434
ÖK.2433353344
ÖK.3543453355
ÖK.44434333444
ÖK.5333433