DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ VI (TÜRKİYE'NİN DAĞL.VE PLATOLA. ARAZDN YARAR.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4018 ALAN SEÇMELİ VI (TÜRKİYE'NİN DAĞL.VE PLATOLA. ARAZDN YARAR.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye de çeşitli dağ ve plato tiplerinin farklı bölümlerinde araziden yararlanma durumlarının öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye deki dağ ve plotaların oluşum, doğal özellikler ve önemini öğrenebilme
2   Türkiye deki dağ ve platoların farklı bölümlerindeki sosyo-ekonomik özellikleri öğrenebilme
3   Türkiye deki dağ ve platoların araziden yararlanmada olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenebilme
4   Türkiye deki dağ ve platoların çeşitli bölümlerinden sürdürülebilir yararlanma esaslarını öğrenebilme
5   Dünyada dağ ve platolardan yararlanma örneklerini öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dağ ve dağı meydana getiren unsurlar
2 Oluşumlarına göre dağ tipleri
3 Dağ ortamında etkili olan doğal faktörler
4 Dağ ve yerleşme. Dağ ortamında etkili olan sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel faktörler
5 Dağların jeo-ekolojik açıdan değerlendirilmesi
6 Araziden yararlanmada dağ ve dağ tiplerinin değerlendirilmesi
7 Dağların tarım ve hayvancılık açısından değerlendirilmesi
8 ARA SINAV
9 Dağların turizm ve rekreasyon açısından değerlendirilmesi
10 Dağların madencilik, enerji ve hidrolojik açıdan değerlendirilmesi
11 Dağların biyoçeşitlilik ve yaban hayatı açısından değerlendirilmesi
12 Plato tipleri ve platoları meydana getiren unsurlar. Platoların doğal özellikleri
13 Plato ve yerleşmeler. Plato, tarım ve hayvancılık
14 İnceleme ve uygulama gezisi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tunçdilek, N., (1985). Türkiye nin Relief Şekilleri ve Arazi kullanımı. İ.Ü. Yay.No: 3379. İstanbul.
Tunçdilek, N., (1986). Araziden Yararlanmada Yeni Bir Yöntem Denemesi İçin Coğrafi Gerekçe. İ.Ü. Deniz Bil. ve Coğr. Enst. Bülteni. Cilt: 2, Sayı: 3.1-20. İstanbul.
Semenderoğlu, A., (2007). Fiziksel Arazi Degradasyonu. Türk Coğr. Derg. S 47, s 75-99. İstanbul.
Semenderoğlu, A., (2006). Kimyasal ve Biyolojik Arazi Degradasyonu. Türk Coğr. Derg. S 45, s 15-41. İstanbul. İstanbul.
Semenderoğlu, A., (2006). Türkiye dağları ve platolarında araziden yararlanma (Sunu).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Arazi çalışması 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1455454554
ÖK.2455545554
ÖK.345554335555
ÖK.445554335555
ÖK.545554334554