DERS ADI

: BÖLGESEL TARİH ÇALIŞMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 3007 BÖLGESEL TARİH ÇALIŞMALARI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABDULLAH MARTAL

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarih öğretmen adaylarında yerel tarih bilincini oluşturmak ve bölgesel tarih araştırmalarında uygulanacak yöntemler konusunda onları bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bölgesel Tarih kavramını tanımlayabilme
2   Bölgesel tarihin temel kaynaklarını yazabilme
3   Farklı tarihsel dönemlerde Anadolu'nun kentsel yaşantısındaki aşamaları özetleyebilme
4   Modernleşmenin şehir yaşantısına etkilerini analiz edebilme
5   Bölgesel tarihle ilgili bir araştırmayı uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bölgesel Tarihe Giriş, Dersin Alanı, Amacı ve Tanımı
2 Bölgesel Tarihin Kaynakları: Tapu-Tahrir Defterleri, Şeriyye Sicilleri, Vakfiyeler vb. Kaynak Gruplarının Tanıtılması
3 Yerel Tarihçilikte Kaynak Kullanımına İlişkin Sorunlar
4 Şehirlerin Ortaya Çıkışı, Şehir ve Şehircilik
5 Anadolu'nun Kentsel Yaşantısındaki Değişik Aşamalar
6 Osmanlı Klasik Döneminde Şehirler ve Şehirliler
7 18. Yüzyılda Şehirler ve Şehirliler
8 Ara Sınav
9 Modernleşme Sürecinde Şehirler ve Şehirliler
10 Ege'yi Düşünmek (Belgesel-Video Gösterimi)
11 İzmir Araştırmalarına Genel Bakış
12 İzmir Örneğinde Yerel Tarih
13 Türkiye'de Yerel Tarih Çalışmalarından Örnekler
14 Yerel Tarih Araştırmasına İlişkin Bir Uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 P.Dumont-F.Georgeon (Ed.), Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, İstanbul 1996.
2 S.Faroqhi, Osmanlı İmparatorluğu'nda Kentler ve Kentliler, İstanbul 1993.
3 D.Kyvig-M.Marty, Yanıbaşımızdaki Tarih, İstanbul 2000.
4 İ.Tekeli, Birlikte Yazılan ve Öğrenilen Bir Tarihe Doğru, İstanbul 2007.
5 A.Martal, Belgelerle Osmanlı Döneminde İzmir, Ankara 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abdullah.martal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55