DERS ADI

: ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 4005 ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, 1789 Fransız Devriminden günümüze kadar olan sürecin siyasi dünya tarihini öğrenecek, I. ve II. Dünya savaşı ile bölgesel savaşların nedenlerini açıklayabilecek ve çağdaş dünyanın sorunları hakkında genel bir tartışma yapabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çağdaş Dünyanın Temellerini oluşturan düşünsel, ekonomik ve siyasi değişimin kavram bilgisi
2   2. Çağdaş Dünyanın İdeolojilerini açıklayabilme
3   3. Çağdaş Dünyanın Savaşlarını neden ve sonuçlarını analiz edebilme
4   4. Çağdaş Dünyanın Devrimlerini tartışabilme
5   5. Çağdaş Dünyanın Sorunlarını tanıyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri Konuyla İlgili Temel Kaynakların Tanıtımı, Çağdaş Dünya Kavramı
2 Çağdaş Dünyanın Temelleri: Düşünsel Değişim (Aydınlanma) ve İktisadi Değişim (Sanayi Devrimi)
3 Çağdaş Dünyanın Temelleri: Siyasi Değişim (Fransız Devrimi- Napolyon Dünyası)
4 Çağdaş Dünyanın İdeolojileri: Milliyetçilik, Liberalizm ve Sosyalizm
5 Çağdaş Dünyanın Savaşları: Napolyon ile Savaşlar ve Kırım Savaşı
6 Çağdaş Dünyanın Savaşları: Büyük Savaş
7 Çağdaş Dünyanın Savaşları: II. Dünya Savaşı
8 Ara Sınav
9 Çağdaş Dünyanın Savaşları: Bölgesel Savaşlar (Kore Savaşı-Vietnam Savaşı)
10 Çağdaş Dünyanın Savaşları: Bölgesel Savaşlar (İsrail-Arap Savaşı-Irak-İran Savaşı-Afgan Savaşı-Körfez Savaşları)
11 Çağdaş Dünyanın Devrimleri: XIX. Yüzyıl Ulusal Devrimleri; Sovyet Devrimi; Çin Devrimi
12 Çağdaş Dünyanın Devrimleri: Küba Devrimi; Güney Amerika ve Afrika; Demir Perdenin Çöküşü
13 Çağdaş Dünyanın Sorunları: İktisadi Sorunlar (Üçüncü Dünya ve Borçlanma-Çalışan Sınıflar ve Enflasyon-Petrol)
14 Çağdaş Dünyanın Sorunları: Siyasi Sorunlar (Diktatörlükler/Darbeler- İnsan Hakları-İdeoloji Çatışmaları) Çağdaş Dünyanın Sorunları: Nüfus ve Nüfusa Bağlı Sorunlar (Açlık-Çevre)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Armaoğlu, Fahir (2003). 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1789-1914. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
2- Armaoğlu, Fahir (2010). 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi. İstanbul: Alkım Yayınları
3- Hobsbawm, Eric (2006). Kısa 20. Yüzyıl, 1914-1991 Aşırılıklar Çağı. İstanbul: Everest Yayınları
4- Langlois, Georges (2003). 20. Yüzyıl Tarihi, Çeviren: Ömer Turan. İstanbul: Nehir Yayınları
5- Sander, Oral (2006). Siyasi Tarih, 2 Cilt. Ankara: İmge Yayınları
6- Fromkin, David (2004). Barışa Son Veren Barış, Modern Ortadoğu Nasıl Yaratıldı 1914-1922. İstanbul: Epsilon Yayınları
7- Hourani, Albert (1997). Arap Halkları Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
8- Yergin, Daniel (1999) Petrol, Para ve Güç Çatışmasının Epik Öyküsü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
9- Kennedy, Paul (2005). Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, 16. Yüzyıldan Günümüze Ekonomik Değişim ve Askeri Çatışmalar. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.352
ÖK.45
ÖK.553