DERS ADI

: KLASİK DÖNEM OSMANLI İMP.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 2006 KLASİK DÖNEM OSMANLI İMP. ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda, öğrencilerin, literatürde "klasik dönem" Osmanlısı diye tarif edilen dönemi siyasal, ekonomik, hukuki ve sosyal açıdan öğrenmeleri amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Beyliği'nin ortaya çıkışını açıklayabilme
2   Erken dönemde Bizans ve Anadolu beylikleriyle ilişkileri açıklayabilme ve tartışabilme
3   İstanbul un alınmasını ve devletin Fatih tarafından yeniden örgütlenmesini yorumlayabilme
4   Tımar ve kul sistemlerinin oluşumunu açıklayabilme
5   İmparatorluğun genişleme alanlarını harita üzerinde gösterebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi: Dersin Kural ve Gerekleri Ders Tanıtımı: Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 Osmanlı Beyliği'nin Ortaya Çıkışı
3 Erken Dönemdeki Genişleme ve Bizans İmparatorluğu İle İlişkiler
4 Erken Dönemdeki Genişleme ve Anadolu Beylikleri İle İlişkiler
5 Ankara Savaşı, Fetret ve Şeyh Bedreddin İsyanı
6 Otoritenin Yeniden Sağlanması ve İlişkilerde Denge Dönemi
7 İstanbul un Alınması: Geçmişten Günümüze Oluşan Anlatılar
8 Ara Sınav
9 İmparatorluk: II. Mehmed in Devleti Yeniden Örgütlemesi
10 Kanun, Şeriat, İmparatorluk
11 II. Bayezid Dönemi
12 Yavuz Dönemi
13 Kanuni'nin İmparatorluğu
14 Akdeniz'de, Orta Avrupa'da ve Doğu'da Genişleme ve İlişkiler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı (1985). Osmanlı Tarihi, cilt I-IV, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
2. Öz, Mehmet-Özel, Oktay (2000). Söğüt'ten İstanbul'a Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar, Ankara: İmge Kitabevi
3. İnalcık, Halil (1996). Osmanlı İmparatorluğu; Toplum ve Ekonomi, İstanbul: Eren Yayıncılık
4. İnalcık, Halil (2009). Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
5. Zachariadou, Elizabeth (1997). Osmanlı Beyliği, 1300-1389, İstanbul: Tarih Vakfı
6. (2002).Kanuni ve Çağı Yeniçağda Osmanlı Dünyası, İstanbul: Tarih Vakfı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55