DERS ADI

: GNK SEÇ. II (TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARI )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2016 GNK SEÇ. II (TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARI ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler, Türk Eğitim Tarihinin önemini kavrayarak Osmanlı Devletinin eğitim alanındaki ilk reform çabalarından başlayarak günümüze kadar Türk Eğitim Tarihindeki gelişmelerin bilgisini edineceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğretmen yetiştirme kurumlarının tarihsel gelişimini özetleyebilme
2   2. Milli Eğitim Bakanlığı nın tarihsel gelişimini yazabilme
3   3. Cumhuriyet Dönemi eğitim tarihinin temel kişi ve kurumlarını tanıyabilme
4   4. Türk eğitim sisteminin gelişimini anlatabilme
5   5. Tanzimattan günümüze Türk eğitiminin tarihsel gelişimini analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve Gerekleri Türk Eğitim Tarihinin kaynakçası ve kavramları
2 Tanzimat Döneminde Eğitim (1839-1876)
3 II. Abdülhamit Döneminde Eğitim (1876-1908)
4 II. Meşrutiyet ve Osmanlı Maarifinin Sonu (1908-1920)
5 Mütareke-Milli Mücadele Yıllarında Eğitim (1918-1923)
6 Cumhuriyetin İlk Beş Yılında Eğitim (1923-1928)
7 Harf Devrimi, Millet Mektepleri, Halkevleri (1928-1938)
8 Ara Sınav
9 Milli Şef dönemi (1938-1950)
10 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)
11 Yakın Dönem Eğitim Alanındaki Gelişmeler (1960-1982)
12 Yakın Dönem Eğitim Alanındaki Gelişmeler (1982-2014)
13 Türkiye Cumhuriyeti'nde Yükseköğretim ve Yüksek Öğretim Kurumu
14 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları ve Öğretmen Yetiştirme Politikası Günümüz Eğitim Sistemindeki Sorunlar ve Eğitimde Yeni Yönelimler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Akyüz, Yahya (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayınları
2- Özkan, Salih (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Nobel Yayınları
3- Güven, İsmail (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Naturel Yayınları
4- Tekeli, İlhan İlkin, Selim (1993). Osmanlı İmparatorluğu nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sistemlerinin Oluşumu ve Dönüşümü. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
5- Koçer, Hasan Ali (1991). Türkiye de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
6- Fortna, Benjamin Carr (2005), Mekteb-i Hümayûn Osmanlı İmparatorluğu nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. İstanbul: İletişim Yayınları
7- Somel, Selçuk Akşin (2010). Osmanlı da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İstanbul: İletişim Yayınları
8- Kafadar, Osman (1997). Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma. Ankara: Vadi Yayınları
9- Kaplan, İsmail (1999). Türkiye de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları
10- MEB. (1998). Cumhuriyet in 75 Yılında Gelişme ve Hedefler. Ankara: MEB Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55